Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) είναι επιτελικός επιστημονικός και ερευνητικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) και τους εποπτευόμενους φορείς του σε θέματα που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, με στόχο τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Γνωμοδοτεί ή εισηγείται κατόπιν σχετικού ερωτήματος του/της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ή αυτεπαγγέλτως, σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. (3) του άρθρου 2 του ν. 3966/2011, όπως ισχύει.
Στο πλαίσιο τήρησης της ορθής διαδικασίας και προς αποφυγή καταστρατήγησης της ανωτέρω διάταξης, οι υπηρεσίες εκπαίδευσης, τα ιδρύματα, οι επιστημονικοί ή συνδικαλιστικοί φορείς, οι μεμονωμένοι πολίτες, όπως και κάθε ενδιαφερόμενος/η, θα πρέπει να υποβάλουν τα αιτήματα, τα έγγραφα, τις προτάσεις, τις παρατηρήσεις ή τις υποδείξεις τους στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ, προκειμένου αυτά να διαβιβαστούν υπηρεσιακά στο ΙΕΠ.
Αναφορικά με αιτήματα για υλοποίηση δράσεων ή/ και προγραμμάτων καθώς και αιτήματα για διεξαγωγή ερευνών σε σχολικές μονάδες μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Αξιολόγηση Διδακτικών Βιβλίων


Ποιος αξιολογεί τα διδακτικά βιβλία προκειμένου να ενταχθούν στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.)

Η αξιολόγηση των βιβλίων προς ένταξη στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων πραγματοποιείται από επιστημονικές επιτροπές ανά γνωστικό αντικείμενο, με κριτήρια ποιότητας που προσδιορίζονται με βάση προδιαγραφές και χαρακτηριστικά επιστημονικής και παιδαγωγικής καταλληλότητας, προκειμένου να καταστεί δυνατή η αποτίμηση ιδίως της επιστημονικής, παιδαγωγικής και διδακτικής εγκυρότητας του βιβλίου και λοιπού εκπαιδευτικού υλικού, της ενθάρρυνσης της αυτενέργειας των μαθητών/τριών και της καλαισθησίας, καθώς και προδιαγραφές που σχετίζονται με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των βιβλίων, όπως διαστάσεις, εικαστικό υλικό και παράμετροι τυποποίησης. Οι επιστημονικές επιτροπές της παρ. 6 συνίστανται από μέλη Δ.Ε.Π, εκπαιδευτικούς και άλλους επιστήμονες αυξημένων προσόντων και γνώσεων στο επιστημονικό και παιδαγωγικό αντικείμενο των βιβλίων. Το έργο των εν λόγω επιτροπών συνεπικουρούν εμπειρογνώμονες, όσον αφορά στον έλεγχο συμμόρφωσης προς τις προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που αφορούν στην εκτύπωση ή την ψηφιακή εκδοχή των παραδοτέων βιβλίων. Τα μέλη των επιστημονικών επιτροπών και οι εμπειρογνώμονες δεν σχετίζονται με τη συγγραφική διαδικασία των υπό ένταξη βιβλίων. (παρ. 6 και 7 του άρθρ. 84 του ν. 4823/2021, όπως ισχύει).

Ποια είναι η σύνθεση των επιτροπών που αξιολογούν τα διδακτικά βιβλία

Πιο συγκεκριμένα, οι επιστημονικές επιτροπές ορίζονται τετραμελείς και σε αυτές περιλαμβάνεται τεχνικός εμπειρογνώμονας, ο οποίος στερείται αποφασιστικής ψήφου. Σε κάθε επιτροπή συμμετέχει τουλάχιστον ένας εν ενεργεία εκπαιδευτικός αυξημένων προσόντων και γνώσεων στο επιστημονικό και παιδαγωγικό αντικείμενο του μαθήματος/γνωστικού αντικειμένου, για το οποίο η επιτροπή συνιστάται. Οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες προβαίνουν σε έλεγχο συμμόρφωσης ως προς τις τεχνικές προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά που αφορούν στην εκτύπωση ή την ψηφιακή μορφή των παραδοτέων βιβλίων, καθώς και του συμπληρωματικού ψηφιακού υλικού που συνδέεται με αυτά.

Ποιο είναι το αντικείμενο εργασιών των επιτροπών αξιολόγησης των διδακτικών βιβλίων

Το αντικείμενο εργασιών των μελών των επιστημονικών επιτροπών αξιολόγησης διδακτικών βιβλίων, συμπεριλαμβανομένων των επικουρικών εμπειρογνωμόνων, είναι η αξιολόγηση των υποβληθέντων βιβλίων με βάση τις γενικές προδιαγραφές, τις τεχνικές προδιαγραφές και χαρακτηριστικά, τα κριτήρια αξιολόγησης ποιότητας, που ορίζονται στα άρθρα 14 έως και 18 της υπό στοιχεία 160159/ΓΔ4/23-12-2022 (ΦΕΚ Β΄ 6712) Απόφασης σε συνδυασμό με τα λοιπά οριζόμενα στην εν λόγω Απόφαση και ιδίως του Άρθρου 8 αυτής, όπως ισχύει, μετά των Παραρτημάτων της, καθώς και τις ειδικές προδιαγραφές που ορίζονται στην υπό στοιχεία 46978/ΓΔ4/25-04-2023 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στη διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης διδακτικών βιβλίων στο Μ.Δ.Β. και στην Ψ.Β.Δ.Β.Για να αξιολογηθεί θετικά και να ενταχθεί ένα διδακτικό βιβλίο στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.) και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων (Ψ.Β.Δ.Β.), πρέπει να αποτιμηθεί η ποιότητά του με βάση τους ακόλουθους βασικούς άξονες:
α) Επιστημονική εγκυρότητα: Το περιεχόμενο του διδακτικού βιβλίου συμβαδίζει με τις εξελίξεις της σχετικής επιστήμης. Η επιστημονική γνώση μετασχηματίζεται με επαρκή και κατάλληλο τρόπο σε σχολική.
β) Παιδαγωγική και διδακτική εγκυρότητα: Ανταποκρίνεται στη γνωστική ετοιμότητα των μαθητών, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες σε σχέση με την ηλικία τους, με άξονα τη συμπερίληψη όλων, καθώς και στις βασικές αρχές της διδακτικής του κάθε γνωστικού αντικειμένου.
γ) Αυτενέργεια μαθητών: Ενθαρρύνει την εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία,
την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και μεταγνωστικών ικανοτήτων.
δ) Καλαισθησία: Είναι ελκυστικό, παρέχει πολλαπλά ερεθίσματα και ενισχύει τα κίνητρα για
μάθηση.
ε) Γενικές και ειδικές προδιαγραφές.

Πώς επιλέγονται τα μέλη των επιτροπών που αξιολογούν τα διδακτικά βιβλία προς ένταξη στο Μ.Δ.Β.

Για την επιλογή των μελών των επιστημονικών επιτροπών συμπεριλαμβανομένων των εμπειρογνωμόνων εκδίδεται Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. Η αξιολόγηση των υποψήφιων μελών των επιτροπών γίνεται από τριμελείς επιτροπές οι οποίες συγκροτούνται με απόφαση του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. Οι επιτροπές έχουν πρόσβαση στις αιτήσεις των υποψηφίων μέσω ειδικής ψηφιακής εφαρμογής.
 

espa selido

Υλικό δημοσιότητας έργων ΕΣΠΑ

Δράσεις ΙΕΠ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

cache/resized/450e3225bc955daa78ff9af5380f2517.jpg
02 Απρίλιος 2024
  18ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά» για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. O διαγωνισμός διοργανώνεται απο την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και το περιοδικό «ο μικρός Ευκλείδης». Ημερομηνία διαγωνισμού:  05
ΧΡΗΣΙΜΑ
 «Οι Τέχνες στη Γλωσσική εκπαίδευση» Διημερίδα  26-27 Ιουνίου 2019 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο
Νέα βιβλία - σημειώσεις του ΙΕΠ για το ΕΠΑΛ Γενικής Παιδείας Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
@Goethe-Institut Athen/Colourbox Στο πλαίσιο του Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του ΙΕΠ και του Ινστιτούτου
Πλατφόρμα για Σχεδίαση, Υποβολή, Αξιολόγηση και Αξιοποίηση Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων από την
   Εναλλακτικά παρακολουθήστε την ημερίδα απο εδώ. Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής
Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment)

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top