Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) είναι επιτελικός επιστημονικός και ερευνητικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) και τους εποπτευόμενους φορείς του σε θέματα που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, με στόχο τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Γνωμοδοτεί ή εισηγείται κατόπιν σχετικού ερωτήματος του/της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ή αυτεπαγγέλτως, σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. (3) του άρθρου 2 του ν. 3966/2011, όπως ισχύει.
Στο πλαίσιο τήρησης της ορθής διαδικασίας και προς αποφυγή καταστρατήγησης της ανωτέρω διάταξης, οι υπηρεσίες εκπαίδευσης, τα ιδρύματα, οι επιστημονικοί ή συνδικαλιστικοί φορείς, οι μεμονωμένοι πολίτες, όπως και κάθε ενδιαφερόμενος/η, θα πρέπει να υποβάλουν τα αιτήματα, τα έγγραφα, τις προτάσεις, τις παρατηρήσεις ή τις υποδείξεις τους στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ, προκειμένου αυτά να διαβιβαστούν υπηρεσιακά στο ΙΕΠ.
Αναφορικά με αιτήματα για υλοποίηση δράσεων ή/ και προγραμμάτων καθώς και αιτήματα για διεξαγωγή ερευνών σε σχολικές μονάδες μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Tree thematiki evdomada

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2018 - 2019
"Δημοκρατική Συνύπαρξη και Ανθρώπινα Δικαώματα"

 

Preventing addiction

Θεματικός Άξονας : Πρόληψη Εθισμού Εξαρτήσεων

Θεματική Ενότητα : Το σχολείο ως κοινότητα

 
 

«Νιώθω ασφαλής»

Το πρόγραμμα έχει υποβληθεί από το ΚΕΘΕΑ (ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ). Απευθύνεται σε έφηβους μαθητές, Α΄ τάξης γυμνασίου. Για την υλοποίηση του υποβαλλόμενου προγράμματος/ υλικού απαιτείται η προηγούμενη εμπειρία ή σχετική εκπαίδευση του εκπαιδευτικού σε θέματα Αγωγής Υγείας. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η  συμμετοχή συνεργατών του Φορέα κρίνεται απαραίτητη.

Το πρόγραμμα αναπτύσσεται σε δύο διδακτικές ώρες. Βασίζεται στον  (υπό έκδοση) οδηγό για ασφαλή σχολεία- καρτέλες για μαθητές-του ΚΕΘΕΑ.

Το ΚΕΘΕΑ προτείνει την υλοποίηση των παρακάτω δύο δραστηριοτήτων:

Νιώθω ασφαλής 1

Σκοπός: Οι μαθητές θα βιώσουν το αίσθημα ότι είναι μέλη ομάδας στο χώρο του σχολείου, ότι υπάρχουν πολλές διαφορετικές φωνές για την αίσθηση ασφάλειας για το λόγο αυτό είναι πολύ σημαντική η ύπαρξη και σεβασμός κανόνων που προστατεύουν. Η ευθύνη όλων είναι ο σεβασμός των κανόνων και το πραγματικό ενδιαφέρον και δράση όταν διαπιστώσουν ότι δεν εφαρμόζονται. Σημαντική η ευθύνη των ίδιων των μαθητών για διεκδικήσεις/πρωτοβουλίες σχετικές με τη διασφάλιση της ασφάλειάς τους (Προγράμματα Αγωγής Υγείας, δραστηριότητες κτλ.).

Πλάνο:

•         Σύνδεση. Άσκηση ενεργοποίησης (νησάκια).

•         Χωρισμός σε ομάδες (ημερομηνία γέννησης). Καταγράφουν άξονες σχετικά με: «Ακολουθώ κανόνες στο σχολείο. Διαμορφώνω κανόνες στην τάξη». Λεκτική και σωματική απειλή/ εκφοβισμός.

•         Χάρτης σχολείου και χρώματα σε μέρη που νιώθω καλά (π.χ. πράσινο) και μέρη που δεν νιώθω ασφαλής (κόκκινο). Hot spots.

•         Κλείσιμο.

Νιώθω ασφαλής 2

Σκοπός: Συνέχιση στην ίδια προοπτική με την προηγούμενη συνάντηση, ίσως χρειάζεται περισσότερος χρόνος για συζήτηση, ίσως και εμπλοκή όλης της σχολικής κοινότητας (π.χ. συνεντεύξεις από μαθητές άλλων τάξεων, από μέλη προσωπικού κτλ.). Εμπλοκή δεκαπενταμελούς.

Πλάνο:

•         Σύνδεση. Άσκηση ενεργοποίησης (εκκρεμές). (κόμποι).

        Παρουσίαση: «Ακολουθώ κανόνες στο σχολείο. Διαμορφώνω κανόνες στην τάξη». Συμμετοχή δεκαπενταμελούς – πενταμελών. Αν υπάρχει ανησυχία για μαθητές, μοιράζομαι τις ανησυχίες με γονείς/κηδεμόνες ή έναν έμπιστο ενήλικα, ζητάω βοήθεια. Προτάσεις για δημιουργία ομάδων οργανωτικών για σχολικές δραστηριότητες, πρωτοβουλίες που καταπολεμούν τη βία (φεστιβάλ, πρόσκληση για εκπαιδεύσεις σε ευέλικτη ζώνη κτλ.).

•        Συζήτηση. Αναπλαισίωση. Καταγραφή δράσεων (δεν ανέχομαι, δεν καλύπτω, μοιράζομαι, ζητάω).

•        Κλείσιμο.



ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΚΕΘΕΑ-ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ

Σορβόλου 24, 11636, ΑΘΗΝΑ

Τηλ. 2109241993-6

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Αχιλλέας Ρούσος

Τηλ. 2109212961

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗhand writing

 Οδηγός για ασφαλή σχολεία - Εξώφυλλο

Οδηγός για ασφαλή σχολεία - Σώμα
 

 

Υλικό δημοσιότητας έργων ΕΣΠΑ

Δράσεις ΙΕΠ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

cache/resized/450e3225bc955daa78ff9af5380f2517.jpg
02 Απρίλιος 2024
  18ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά» για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. O διαγωνισμός διοργανώνεται απο την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και το περιοδικό «ο μικρός Ευκλείδης». Ημερομηνία διαγωνισμού:  05
ΧΡΗΣΙΜΑ
 «Οι Τέχνες στη Γλωσσική εκπαίδευση» Διημερίδα  26-27 Ιουνίου 2019 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο
Νέα βιβλία - σημειώσεις του ΙΕΠ για το ΕΠΑΛ Γενικής Παιδείας Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
@Goethe-Institut Athen/Colourbox Στο πλαίσιο του Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του ΙΕΠ και του Ινστιτούτου
Πλατφόρμα για Σχεδίαση, Υποβολή, Αξιολόγηση και Αξιοποίηση Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων από την
   Εναλλακτικά παρακολουθήστε την ημερίδα απο εδώ. Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής
Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment)

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top