Δελτίου Τύπου σχετικά με το διήμερο συνέδριο που διοργάνωσε το ΙΕΠ, με θέμα: «Εκπαίδευση στη Δημοκρατία, Δημοκρατία στην Εκπαίδευση»

Με μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκε το διήμερο συνέδριο που διοργάνωσε το ΙΕΠ, με θέμα: «Εκπαίδευση στη Δημοκρατία, Δημοκρατία στην Εκπαίδευση», στις 19 και 20 Απριλίου, στην Αθήνα.

Την έναρξη του Συνεδρίου χαιρέτισαν οι:  Δημήτρης Σεβαστάκης, Πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Μαρία Γιαννακάκη, Γενική Γραμματέας Ανθρώπινων Δικαιωμάτων, Φωτεινή Κούβελα, Γενική Γραμματέας Ισότητας και Μαρία Γαβουνέλη, Πρόεδρος Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων

Την πρώτη ημέρα οι εισηγήσεις αφορούσαν το θεωρητικό πλαίσιο της Δημοκρατίας στην Εκπαίδευση, καλές πρακτικές που εφαρμόστηκαν, αλλά και το νομοθετικό και θεσμικό πλαίσιο. Η δεύτερη ημέρα περιελάμβανε εργαστήρια, συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης και παρουσιάσεις.

Στη Δημοκρατία ως πολίτευμα, αξίωση και στάση, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος  του ΙΕΠ, Γεράσιμος Κουζέλης, διαπιστώνοντας την απόσταση μεταξύ των διακηρυγμένων δικαιωμάτων και των προϋποθέσεων άσκησής τους. Απέναντι στην παρουσία και την ανοχή έναντι αντιδημοκρατικών, φασιστικών δυνάμεων, στον αυταρχισμό, τον εθνικισμό, τον στερεοτυπικό,  ρατσιστικό λόγο, η εκπαίδευση οφείλει να ασκεί στη Δημοκρατία. Μέσα από την ίδια την παιδαγωγική σχέση, η οποία οικοδομείται για να αρθεί, προετοιμάζεται η χειραφέτηση του πολίτη, εφόσον ως στόχος της αγωγής προσδιορίζεται η αυτονομία του μαθητή.  Η «Αγωγή μετά το Άουσβιτς» θα πρέπει να δίνει δύναμη για αναστοχασμό, για μη συμπόρευση με αυταρχικές ιδέες. Σε αυτό το πλαίσιο, τόνισε ο Γ. Κουζέλης, εντάσσονται και οι πρωτοβουλίες του ΙΕΠ, όπως η «Θεματική Εβδομάδα», το μάθημα «Πολίτης και Δημοκρατία», ενώ παράλληλα τόνισε την ανάγκη να ενισχυθεί η ενδοσχολική δημοκρατία, με τέτοια διαχείριση του χώρου, του χρόνου και του λόγου, ώστε η τάξη και οι κοινότητες μαθητών και εκπαιδευτικών να αποτελούν πραγματική άσκηση στη Δημοκρατία.

Για «αδικαίωτα και αδικοχαμένα δικαιώματα» έκανε λόγο ο αντιπρόεδρος του ΙΕΠ, Παύλος Χαραμής, αναφερόμενος στα χρόνια της κρίσης και πώς αυτή οδήγησε αναπόφευκτα σε ακραία κοινωνική ένταση με διπλό αποτέλεσμα, από τη μια την ενίσχυση των δομών επιτήρησης και ελέγχου, και από την άλλη, την ενδυνάμωση του ακροδεξιού εξτρεμισμού, που υπονομεύει ακόμα και στο χώρο του σχολείου έννοιες  όπως ισότητα, δημοκρατία και δικαιώματα. Για τη συστηματική καλλιέργεια των δημοκρατικών αξιών και των δικαιωμάτων στο χώρο του σχολείου, επιβάλλεται συλλογική δέσμευση και  αυτό συνεπάγεται μια σειρά παιδαγωγικών προϋποθέσεων, με αξιοποίηση των εργασιών παιδαγωγών, όπως ο Piaget και ο Freire: Από τη μια το παιδί στη σχολική ζωή του, πρέπει να έχει την ευκαιρία να αισθανθεί το ίδιο την ανάγκη της αλληλεγγύης ή της δικαιοσύνης και να ανακαλύψει έτσι, χάρη στη δική του δραστηριότητα, τους στοιχειώδεις κανόνες της κοινωνικής ζωής και από την άλλη, όπως υποστηρίζει ο Freire, τα γνωστικά αντικείμενα να αντιμετωπίζονται ως ιδέες για κριτικό στοχασμό, ώστε η σχολική τάξη να μετατρέπεται σε χώρο συνέρευνας με τα μέλη της σε συνεχή διάλογο, σε εργαστήρι άσκησης και βίωσης της δημοκρατίας και των δικαιωμάτων.

 

Απαντώντας στο ερώτημα «αν τα παιδιά έχουν δικαίωμα να έχουν δικαιώματα», η Δήμητρα Μακρυνιώτη, καθηγήτρια Κοινωνιολογίας στο ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ, επισήμανε ότι στην εκπαίδευση διαμορφώνονται «σχέσεις ασυμμετρίας», δεδομένου ότι στηρίζονται σε «ομάδες που ξέρουν και σε ομάδες που δεν έχουν αυτή τη γνώση». Στο πλαίσιο αυτό, το παιδί αντιμετωπίζεται ενιαία ως προσωποποίηση της αθωότητας, άρα ως εξαρτημένο υποκείμενο που χρειάζεται φροντίδα και συμπόνια. Γύρω από την έννοια της «αθωότητας» χτίζεται ένα ιδεολογικό και πολιτικό οικοδόμημα περί ενιαίας παιδικής ηλικίας,  συνώνυμης με «την άγνοια του κόσμου» και παραβλέπεται το παιδί ως μέλος μιας κοινωνίας η οποία δεν είναι ομοιογενής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, απέναντι στο «κανονικό και αποδεκτό παιδί» τοποθετείται το «μη αποδεκτό», αυτό που έχει μια διαφορετική από την προβλεπόμενη μορφή παιδικότητας και το οποίο περιθωριοποιείται. Το ερώτημα επομένως που τίθεται είναι πώς κατανέμονται τα δικαιώματα μέσα στις διαφορετικές παιδικότητες, πώς θα μετριαστεί η απόκλιση μεταξύ νομικών κειμένων (όπως η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού) και πραγματικότητας, πώς μπορούν να υπάρξουν θεσμοί και σχέσεις που θα αναγνωρίζουν «τοπικότητες», πώς εντός της οικουμενικότητας θα συμπεριλαμβάνεται και το μερικό.

Στην εκπαίδευση των προσφύγων ως άσκηση δημοκρατίας αναφέρθηκε η Προϊσταμένη Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού και Παρακολούθησης Εκπαίδευσης Προσφύγων ΥΠΠΕΘ, Γκέλη Αρώνη, επισημαίνοντας θέματα όπως την αστάθεια του προσφυγικού πληθυσμού και τη διαφορά εθνικότητας και νομικού καθεστώτος.  Παρουσίασε τις Δομές Εκπαίδευσης Προσφύγων, οι οποίες ιδρύθηκαν με ευθύνη Επιστημονικής Επιτροπής, του ΙΕΠ και των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων και επισήμανε τις επιπρόσθετες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αρμόδιοι φορείς στο έργο τους (άγνωστο προφίλ παιδιών, ελλιπή ή ανύπαρκτα προηγούμενα ακαδημαϊκά στοιχεία κλπ). Παράλληλα αναφέρθηκε και στις αντιδράσεις, φορέων, οργανώσεων, της τοπικής κοινωνίας και των Συλλόγων Γονέων. Εντούτοις η εκπαίδευση των προσφύγων μπορεί να λειτουργήσει ως αντίβαρο στις προκαταλήψεις και να βοηθήσει στη δημιουργία σχολείων με κοινωνική ευαισθησία και ευελιξία που θα προσανατολίζει τους μαθητές και τις μαθήτριες σε πολλαπλές αναγνώσεις της πραγματικότητας, επισήμανε καταληκτικά.

Ο πρώην Συνήγορος του Παιδιού, Γιώργος Μόσχος, μίλησε με θέμα «Τα δικαιώματα και η άσκηση στη δημοκρατία, στο σύγχρονο σχολείο: Από τη θεωρία στην πράξη». Τόνισε ότι τα παιδιά έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν στο σχολείο, αλλά και να «αντιστέκονται» στην εκπαίδευση. Από το 2003 ο «Συνήγορος του Παιδιού επισήμανε την ανάγκη να ενδυναμωθεί η οπτική και η φωνή του παιδιού και να συνυπολογίζονται από τους ενηλίκους οι απόψεις και οι επιθυμίες του. Για αυτούς τους λόγους είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος των μαθητικών κοινοτήτων, οι οποίες θα πρέπει να αναβαθμιστούν δεδομένου ότι μπορούν να λειτουργήσουν ως βιωματικό εργαστήριο στη Δημοκρατία.

Την εμπειρία του Συνήγορου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού παρουσίασε η Θεώνη Κουφονικολάκου, Βοηθός Συνήγορος,  και συγκεκριμένα του Κύκλου Δικαιωμάτων Παιδιού, καθώς και όσα προβλέπονται στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, η οποία και συνδέει την εκπαίδευση με την ιδιότητα του πολίτη.

Για τη σύνδεση του ακτιβισμού υπέρ των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων με τη σχολική πραγματικότητα μίλησε η Θοδώρα Αστέρη, Προϊσταμένη Γραφείου Μονάδων Α’ Κύκλου και Συντονίστρια Μονάδων Ενταξιακής και Ειδικής Εκπ/σης του ΙΕΠ.  Επανέλαβε το αίτημα για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, ένα σχολείο που θα ανήκει σε όλους. Εργαλεία για την άσκηση στα ανθρώπινα δικαιώματα, ανέφερε, μπορούν να είναι η συμμετοχική μάθηση και η μηδενική ανοχή  στη βία και τον εκφοβισμό εντός του σχολικού χώρου. Παράλληλα, τα ανοιχτά Προγράμματα Σπουδών μπορούν να συμβάλλουν σε αυτή την κατεύθυνση.

Το νέο Νομοθετικό Πλαίσιο της Εκπαίδευσης στη Φυλακή παρουσίασε ο Πέτρος Δαμιανός, Δ/ντης του Γυμνασίου – Λυκείου του Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Αυλώνα. Υπενθυμίζοντας ότι σύμφωνα με τον Σωφρονιστικό Κώδικα, το μόνο ανθρώπινο δικαίωμα που στερούνται οι κρατούμενοι είναι εκείνο στην κίνηση, αναφέρθηκε στην υποχρέωση της Πολιτείας να ενθαρρύνει και να στηρίζει την εκπαίδευση των κρατουμένων. Σε αυτό το πλαίσιο, ορίζεται Ενιαία Διοίκηση Σχολικών Μονάδων Σωφρονιστικών Καταστημάτων, αναβαθμίζεται και επεκτείνεται η λειτουργία των σχολείων των φυλακών και ορίζεται ένας διευθυντής για όλες τις σχολικές μονάδες, όλων των βαθμίδων, εντός των φυλακών. Κάλεσε δε τους εκπαιδευτικούς να ανταποκριθούν στην πρόσκληση για στελέχωση των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων, δεδομένου ότι «μέσα στη φυλακή, η Παιδεία γράφεται με Π κεφαλαίο».

Στις νέες δομές υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου ως θεσμική μετακίνηση με ενταξιακό προσανατολισμό, αναφέρθηκε ο Παναγής Κασσιανός, Προϊστάμενος Δ/νσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΥΠΠΕΘ. Συγκεκριμένα, εντόπισε ως στόχους των νέων δομών την ενδυνάμωση της δημοκρατίας στο σχολείο και την ανάπτυξη μιας νέας κουλτούρας συνεργασίας παράλληλα με τον αναπροσανατολισμό της εκπαιδευτικής πολιτικής στην κατεύθυνση της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευση. Σε αυτό το πλαίσιο, υποστήριξε, καίριο ρόλο παίζει η μεταβίβαση της ευθύνης από το ένα πρόσωπο σε διεπιστημονική ομάδα. Αυτός είναι και ο στόχος των ΠΕΚΕΣ, των ΚΕΣΥ και των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία, τα οποία θα προάγουν τη βιωματική μάθηση. Η ισότιμη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση, η ενεργός συμμετοχή και η ενίσχυση κουλτούρας αλληλεγγύης μέσω της ανάπτυξης συνεργατικών πρακτικών ενισχύουν τόσο τις σχέσεις εμπιστοσύνης εντός της σχολικής μονάδας, όσο και της ανάπτυξης της συλλογικής ευθύνης για τη λειτουργία της. Παράλληλα, επισήμανε τον πολύ σημαντικό ρόλο των σχολικών κοινοτήτων σε αυτή την κατεύθυνση.

«Η Δημοκρατία στην Εκπαίδευση ως αίτημα και ως πρόκληση: Προσεγγίζοντας όψεις της σχολικής πραγματικότητας», ήταν το θέμα της εισήγησης του Χρίστου Μηλιώνη, Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου ΠΕ03. Παρουσίασε τη Δημοκρατία στην Εκπαίδευση ως αίτημα κοινωνικό, εκπαιδευτικό, μαθητικό και ως πρόκληση για την πολιτεία, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις μαθήτριες. Παράλληλα, επισήμανε ότι η Δημοκρατία δεν είναι διδαχή, αλλά βίωμα και προσεγγίζεται μέσω της παιδαγωγικής και διδακτικής λειτουργίας εντός της τάξης με σεβασμό στα δικαιώματα των παιδιών και στόχο τη συνεκπαίδευση, την αποδοχή της ανομοιογένειας και τον σεβασμό των διαφορετικών ρυθμών μάθησης.

Η Ασπασία Οικονόμου, Συντονίστρια Μονάδας Κοινωνικών Επιστημών ΙΕΠ και η Ευαγγελία Κουτίδου, Εκπαιδευτικός ΔΕ, παρουσίασαν το νέο βιβλίο «Σύγχρονος Κόσμος-Πολίτης και Δημοκρατία» της Β’ Λυκείου ως παράδειγμα σχολικού βιβλίου που ανταποκρίνεται θετικά στο αίτημα της εκπαίδευσης στη Δημοκρατία.

Τέλος, ο Ορέστης Διδυμιώτης, από την Ομάδα Δημοκρατικής Παιδείας-ΕΚΠΑ, μιλώντας για την «Αυτονομία: Ο χαμένος κρίκος μεταξύ εκπαίδευσης και Δημοκρατίας», ενημέρωσε για  τη δραστηριότητα της ομάδας και την ιστοσελίδα demopaideia.gr. Παρουσίασε δε την εκπαιδευτική διαδικασία ως πορεία προς την αυτονομία, τονίζοντας τη συμμετοχή του υποκειμένου της μόρφωσης σε αυτή.

 

Τα υλικά και των δύο ημερών του Συνεδρίου θα αναρτηθούν στον ιστότοπο του ΙΕΠ.

Δελτίο Τύπου: Βεβαιώσεις Συνεδρίου Σύγχρονες Διδακτικές Μέθοδοι και Προγράμματα Σπουδών 4-5 Απριλίου 2019

   Σχετικά με το διήμερο Συνέδριο Σύγχρονες Διδακτικές Μέθοδοι και Προγράμματα Σπουδών που το ΙΕΠ διοργάνωσε στις 4-5 Απριλίου 2019 θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους/τις εκπαιδευτικούς που το παρακολούθησαν ότι: α) βεβαίωση δικαιούνται όσοι προσήλθαν και τις δύο ημέρες του συνεδρίου, β) όσοι ήρθαν μία από τις δύο ημέρες του συνεδρίου θα λάβουν μία βεβαίωση μερικής παρακολούθησης.

   Οι βεβαιώσεις θα είναι έτοιμες από την Πέμπτη 18-04-2019 και ώρα 12:00. Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να τις προμηθευθούν μέσω του λογαριασμού τους στο e-iep.   Όσοι/όσες δεν έχουν λογαριασμό στο e-iep πρέπει να δημιουργήσουν έναν για να λάβουν τη βεβαίωσή τους.

 

Τηλ. πληροφοριών για τις βεβαιώσεις: Ηλιάνα-Παναγιώτα Ηλιοπούλου: 213 13 35 565

Δελτίο Τύπου: Διήμερο Συνέδριο - Σύγχρονες Διδακτικές Μέθοδοι και Προγράμματα Σπουδών

(4-5 Απριλίου, Ινστιτούτο Goethe)

Αθήνα, 09-04-2019

 

DSCF0641aΣύγχρονα, επιστημονικά θεμελιωμένα προγράμματα σπουδών και αποτελεσματικές διδακτικές μέθοδοι, που σέβονται την προσωπικότητα και τις ανάγκες του παιδιού και του νέου ανθρώπου

και συμβάλλουν στην

ολόπλευρη ανάπτυξή της, βρέθηκαν στο επίκεντρο του διήμερου Συνεδρίου που οργάνωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στις 4 και 5 Απριλίου στην Αθήνα.

Το Συνέδριο τίμησε με την παρουσία και τον χαιρετισμό του ο υπουργός Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου.

                Το Συνέδριο αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για το Ι.Ε.Π. να δημοσιοποιήσει το έργο που έχει πραγματοποιήσει ως σήμερα σε ό,τι αφορά τα προγράμματα σπουδών και τη διδακτική μεθοδολογία, και να αναπτύξει περαιτέρω τον διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα στα θέματα αυτά.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών του Συνεδρίου παρουσιάστηκαν από ακαδημαϊκούς επιστήμονες και μέλη των ομάδων εργασίας του Ι.Ε.Π., ως «δείγματα γραφής», διδακτικά εγχειρίδια και υλικά που έχουν εκπονηθεί από το Ι.Ε.Π. και ήδη χρησιμοποιούνται στα σχολεία. Επίσης, εκτέθηκαν και συζητήθηκαν σχέδια προγραμμάτων σπουδών που είτε αναφέρονται σε συγκεκριμένη εκπαιδευτική βαθμίδα (π.χ. Λύκειο) ή, όπως στην περίπτωση της Ιστορίας, αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο). Τέλος, στη θεματική του Συνεδρίου συμπεριλήφθηκαν  και αντικείμενα που ως σήμερα αγνοούνται από τα ισχύοντα προγράμματα, όπως λ.χ. τα σχετικά με την οπτικοακουστική παιδεία.

Ιδιαίτερα απασχόλησε, επίσης, το σώμα του Συνεδρίου το ζήτημα της έγκαιρης και πολυδιάστατης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών τόσο για τα ζητήματα περιεχομένου όσο και για τα ζητήματα που αφορούν τη διδακτική μεθοδολογία. 

Ο γόνιμος και δημιουργικός διάλογος που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Συνεδρίου απέληξε σε χρήσιμα συμπεράσματα, εξασφαλίζοντας έτσι πολύτιμη ανατροφοδότηση για το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ενόψει των μελλοντικών σχεδιασμών του.

DSCF0644a  DSCF0656a
 DSCF0658a  DSCF0664a
 DSCF0674a  DSCF0733a
 DSCF0752a  DSCF0753a
 DSCF0757a  DSCF0763a

Δελτίο Τύπου σχετικά με την πράξη «Αναβάθμιση της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης» με κωδικό MIS 5007907

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) υλοποιεί την Πράξη «Αναβάθμιση της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης» με κωδικό MIS 5007907, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).

Στο πλαίσιο υλοποίησης της εν λόγω Πράξης πραγματοποιήθηκαν δύο διήμερα επιμορφωτικά σεμινάρια, το πρώτο στις 11 και 12 Απριλίου 2019 στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το δεύτερο στις 15 και 16 Απριλίου 2019 στη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης.

Σκοπός των δύο αυτών σεμιναρίων ήταν η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των εκκλησιαστικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνασίου και Λυκείου) στα νέα Προγράμματα Σπουδών για τα μαθήματα θεολογικής εξειδίκευσης και βυζαντινής τέχνης, τα οποία έχουν εκπονηθεί στο πλαίσιο της Πράξης, καθώς και στους τρόπους αξιοποίησή τους στη διδακτική διαδικασία.

Συμμετείχαν και επιμορφώθηκαν Θεολόγοι και εκπαιδευτικοί Βυζαντινής Μουσικής από την Αθωνιάδα, την Πατμιάδα, τη Ριζάρειο, καθώς και τις Εκκλησιαστικές Σχολές της Βελλάς, των Λαμίας, της Νεάπολης Θεσσαλονίκης, των Πατρών, της Ξάνθης, της Φλώρινας και των Χανίων.

Χαιρετισμό εκ μέρους του ΙΕΠ στο επιμορφωτικό διήμερο της Αθήνας απηύθυνε ο Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ κ. Παύλος Χαραμής, ενώ στο επιμορφωτικό διήμερο της Θεσσαλονίκης χαιρετισμό απηύθυναν ο Κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης κ. Θεόδωρος Γιάγκου και ο Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτης Σκαλτσής.

Επιμορφωτικό Διήμερο Αθήνας

Photo Athens

 

Επιμορφωτικό Διήμερο Θεσσαλονίκης

Photo Thessaloniki

Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης των 1/22.03.2019 και 2/29.03.2019 Πρακτικών της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσόντων για την υπ’ αρ. πρωτ. 1307/14-02-2019 (ΑΔΑ: ΩΨ1ΜΟΞΛΔ-ΝΡΚ) Πρόσκληση

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης των 1/22.03.2019 και 2/29.03.2019 Πρακτικών της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσόντων Φυσικών ή Νομικών προσώπων για την υπ’ αρ. πρωτ. 1307/14.02.2019 (ΑΔΑ: ΩΨ1ΜΟΞΛΔ-ΝΡΚ) Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής ενστάσεων, βάσει του άρθρου 9 της Πρόσκλησης, είναι στις  15.04.2019, ημέρα Δευτέρα και ώρα 15:00.

[Σχετική Πρόσκληση]

Ημερίδα «Για ένα ασφαλές σχολείο χωρίς εξαρτήσεις»

Στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών διεξήχθη με πολύ μεγάλη επιτυχία Ημερίδα με θέμα: «Για ένα ασφαλές σχολείο χωρίς εξαρτήσεις». Η  Ημερίδα συνδιοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.) με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση κυρίως εκπαιδευτικών και  στελεχών της εκπαίδευσης αναφορικά με τις εξαρτήσεις (συμπεριλαμβανομένου και του διαδικτύου) στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας. Στην ημερίδα, των βασικών εισηγήσεων ακολούθησαν παρουσιάσεις «καλών πρακτικών» από σχολεία ενώ, πραγματοποιήθηκαν και βιωματικά εργαστήρια με εκπαιδευτικούς.

Μέσα από τις εργασίες της Ημερίδας και τη μεγάλη ανταπόκριση των εκπαιδευτικών αναδείχθηκε το κοινό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για οργανωμένη επιμόρφωση και υποστήριξη στο κρίσιμο ζήτημα της πρόληψης, της έγκαιρης παρέμβασης και της αντιμετώπισης των εξαρτήσεων στα σχολεία. Συζητήθηκε επίσης η ανάγκη διαμόρφωσης των προϋποθέσεων εκείνων που θα υποβοηθήσουν τη συγκρότηση Δικτύων ανάμεσα στα σχολεία και στους/τις εκπαιδευτικούς, αλλά και αρμόδιους φορείς με στόχο το ασφαλές σχολείο.

Οι Βεβαιώσεις συμμετοχής θα δοθούν ηλεκτρονικά μέσω ειδικής πλατφόρμας  (https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php) τις επόμενες μέρες.

[Το Δελτίο Τύπου σε pdf]

Δελτίο Τύπου για την ημερίδα "Φύλο και Eκπαίδευση"

Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα με θέμα  «ΦΥΛΟ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ», το Σάββατο 6 Απριλίου 2019, στο Φοιτητικό Πολιτιστικό Κέντρο ΞΕΝΙΑ του Ρεθύμνου, η οποία συνδιοργανώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠΠΕΘ), το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων (ΓΓΙΦ).  

 Η Ημερίδα απευθυνόταν στα στελέχη της εκπαίδευσης, σε εκπαιδευτικούς, σε γονείς και μαθητές/-ήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σκοπός της ημερίδας ήταν η ανάδειξη της πολυεπίπεδης συναρμογής του φύλου στην εκπαιδευτική πράξη και η αναγκαιότητα εισαγωγής του στην εκπαίδευση ως βασικού ερμηνευτικού εργαλείου προώθησης της έμφυλης ισότητας, της δημοκρατίας και των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

Οι εισηγήσεις και οι καλές πρακτικές που παρουσιάστηκαν κινήθηκαν σε υψηλό επίπεδο, το κοινό που συμμετείχε ήταν πολύ ευαισθητοποιημένο και εκδήλωσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα θέματα που αναπτύχθηκαν και, τέλος, η οργάνωση της ημερίδας υπήρξε άψογη.

Συμμετείχαν με εισηγήσεις εκ μέρους της ακαδημαϊκής κοινότητας οι κυρίες:  Ελένη Φουρναράκη, Aναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, Κατερίνα  Δαλακούρα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και Αγγέλα Καστρινάκη, Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, και από την πλευρά των διοργανωτών φορέων οι κ.: Χαραμής Παύλος, Αντιπρόεδρος ΙΕΠ, Εύα Σπαθάρα, στέλεχος ΓΓΙΦ και Αθηνά Δάντη, Σύμβουλος Β΄ ΙΕΠ.

Καλές Πρακτικές παρουσιάστηκαν από το Μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου και συγκεκριμένα τον/την εκπαιδευτικό κ. Παπασταθόπουλο Γεώργιο  &  Παπαϊωάννου Εμμανουέλα,  κλ. ΠΕ 03, και τους/τις μαθητές/τριες Πατεράκη Κωνσταντίνο, Βενετάκη Κωσταντίνο (Τάξη Α ́ Λυκείου), Σαμωνάκη Έλλη, Κλειδή Παρασκευά, (Τάξη Γ ́ Γυμνασίου) και από το 4ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου και συγκεκριμένα από την  εκπ/κό Καραντζίκου Ελένη, κλ.  ΠΕ02, τη μαθήτρια  Σηφογιαννάκη Γεωργία – Έλλη (Τάξη Γ5) και τον μαθητή Φραγκιαδάκη  Αλέξανδρο  (Τάξη Γ3).

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη σχετική ημερίδα είχε πραγματοποιηθεί στις 02-12-2017 στην Αθήνα και συγκεκριμένα  στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του ΥΠΠΕΘ. http://www.minedu.gov.gr/dimofili/31971-07-12-17-to-vinteo-tis-imeridas-me-titlo-fylo-kai-ekpaidefsi-sto-ypourgeio-paideias και ακολούθησαν άλλες έξι: στη Θεσσαλονίκη (10-02-2018), στη Ρόδο (23 & 24-2-2018), στις Σέρρες (20-03-2018), στην Καρδίτσα (21-04-2018), στη Σύρο (11 & 12-5-2018) και στη Λάρισα (15-12-2018).

[Το Δελτίο Τύπου]

Ημερίδα - Δράση 4 (Επιστημονική Επιτροπή)

 

Επιστημονική Επιτροπή

 

  1. Χοντολίδου Ελένη
  2. Τσοκαλίδου Πετρούλα
  3. Γκόβαρης Χρήστος
  4. Στεργίου Αμαρυλλίς
  5. Κυπριανός Παντελής
  6. Ανδρούσου Αλεξάνδρα
  7. Ασκούνη Νέλλη
  8. Τρούκη Παρασκευή

Ανακοίνωση συνεντεύξεων σχετικά με την με αριθ. πρωτ. 2500/20-03-2019 με ΑΔΑ: ΩΗΡΣΟΞΛΔ-ΖΑ5 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Μετά την με αριθ. πρωτ. 2500/20-03-2019 με ΑΔΑ: ΩΗΡΣΟΞΛΔ-ΖΑ5 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η Επιτροπή Αξιολόγησης Προσόντων του ΙΕΠ προσκαλεί τους παρακάτω υποψηφίους τη Μ. Τρίτη, 23-04-2019 στην Αίθουσα Συσκέψεων του 4ου ορόφου στο ΙΕΠ (Αν. Τσόχα 36, Αθήνα), προκειμένου να αξιολογηθούν και μέσω της μοριοδοτούμενης συνέντευξης, ως εξής:

 

α/α

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΩΡΑ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ

1

ΒΑΓΓΕΛΗ ΑΝΤΟΥΕΛΑ

09.00 π.μ

2

ΚΑΛΑΤΖΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

09.15 π.μ.

3

ΚΟΝΤΟΡΙΖΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

09.30 π.μ.

4

ΛΥΚΟΥΡΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

09.45 π.μ.

5

ΜΑΝΤΖΑΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

10.00 π.μ.

6

ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΟΥ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ

10.15 π.μ.

7

ΝΤΕΜΙΡΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑ

10.30 π.μ.

8

ΟΥΔΕΝΙΩΤΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

10.45 π.μ.

9

ΣΑΛΒΑΝΟΥ ΑΝΝΑ

11.00 π.μ.

10

ΣΙΝΤΟΥ ΙΩΑΝΝΑ

11.15 π.μ.

11

ΣΧΟΙΝΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

11.30 π.μ.

12

ΧΑΛΑΡΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

11.45 π.μ.

 

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την με αριθ. πρωτ.2500/20-03-2019/ΙΕΠ Πρόσκληση, σε περίπτωση που Υποψήφιος ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ για οποιοδήποτε λόγο την ακριβή ημέρα και ώρα ενώπιον της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσόντων, δε δύναται να επαναπροσδιορίσει άλλη ημερομηνία Συνέντευξης, οπότε αποκλείεται από τη σχετική διαδικασία αξιολόγησης.

 

Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που δεν είναι δυνατή η φυσική παρουσία Υποψηφίου, αυτός οφείλει να ενημερώσει την Επιτροπή για τη διεξαγωγή της συνέντευξης μέσω on line διαδικτυακής επικοινωνίας (π.χ. skype), δηλώνοντας το απαιτούμενο όνομα χρήστη.

[Κατεβάστε την Ανακοίνωση]

[Δείτε το ιστορικό της Πρόσκλησης]

Υποκατηγορίες

Σύμφωνα με την πρόσκληση, σε αυτή την φάση θα δημιουργηθούν θέματα για την Α΄ Τάξη κάθε τύπου Λυκείου, στα εξής Γνωστικά Αντικείμενα: Αγγλικά, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Νέα Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία, Φυσική και Χημεία.

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top