Η Ελλάδα συμμετέχει για δεύτερη φορά στη Διεθνή Έρευνα ICILS (International Computer and Information Literacy Study), μετά την πρώτη της συμμετοχή το 2023. Η έρευνα διοργανώνεται από τον διεθνή οργανισμό IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement).
Η ICILS αποτυπώνει το επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών της Β΄ Γυμνασίου στην Πληροφορική και στον ψηφιακό γραμματισμό, συμβάλλοντας στην κατανόηση της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων να προετοιμάσουν τις νέες γενιές για τις προκλήσεις του ψηφιακού κόσμου. Ο νέος κύκλος της έρευνας περιλαμβάνει, για πρώτη φορά, θεματικές ενότητες σχετικές με την Υπολογιστική Σκέψη (Computational Thinking) και την Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence).
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) είναι ο φορέας υλοποίησης της έρευνας στην Ελλάδα. Η συμμετοχή της χώρας εντάσσεται στη στρατηγική για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών, καθώς και για την τεκμηρίωση των εκπαιδευτικών πολιτικών μέσα από διεθνώς συγκρίσιμα δεδομένα.
Η πιλοτική φάση της έρευνας θα πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2027, και η κύρια φάση την άνοιξη του 2028. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν το 2029.
Η συμμετοχή της Ελλάδας στην ICILS 2028 αναμένεται να συμβάλει ουσιαστικά:
• στην αποτύπωση του επιπέδου ετοιμότητας των μαθητών/τριών για τον ψηφιακό κόσμο,
• στην ανάπτυξη τεκμηριωμένων πολιτικών στον τομέα της Πληροφορικής και των ΤΠΕ στην εκπαίδευση,
• στην επιμόρφωση και ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών.
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, σε συνεργασία με τους εποπτευόμενους φορείς του, συνεχίζει να αξιοποιεί διεθνή επιστημονικά εργαλεία και συνεργασίες, με στόχο τη συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας της ελληνικής εκπαίδευσης και την ενίσχυση της εκπαιδευτικής πολιτικής με έγκυρα και τεκμηριωμένα δεδομένα.
Περισσότερες πληροφορίες: https://iep.edu.gr/icils/