• image
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ - REFUGEE EDUCATION

  • image
  • ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ "ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ"

    Θεματική Εβδομάδα2016-17 "Σώμα και Ταυτότητα"   Σκοπός και αναγκαιότητα Σκοπός της Θεματικής Εβδομάδας με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα» είναι η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση των μελών της σχολικής κοινότητας στη δευτεροβάθμια υποχρεωτική εκπαίδευση (Γυμνάσιο) σε θέματα που άπτονται της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη και θα εστιάσουν σε τρεις βασικούς άξονες: α) τη διατροφή και την ποιότητα ζωής, β) την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων και γ) τις Έμφυλες Ταυτότητες. Περισσότερα ...  Καινοτόμος Χαρακτήρας της Παρέμβασης Η Θεματική Εβδομάδα θα υλοποιηθεί στον διδακτικό χρόνο του σχολικού ωρολογίου προγράμματος.   Η επιλογή αυτή σηματοδοτεί τη βούληση της πολιτείας για το άνοιγμα του προγράμματος του σχολείου προς ζητήματα που σχετίζονται με την προαγωγή της υγείας και της ευημερίας του μαθητικού πληθυσμού στο Γυμνάσιο, στο πλαίσιο μιας σφαιρικότερης θεώρησης του μαθητή ως προσώπου με συναισθηματικές και κοινωνικές ανησυχίες και προβληματισμούς. Περισσότερα ...  Περιεχόμενο και Μεθοδολογία Υλοποίησης   Η υλοποίηση της Θεματικής Εβδομάδας αφορά όλα τα Γυμνάσια της χώρας. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αυτής θα διοργανωθούν σε κάθε σχολείο ενημερωτικές δράσεις και δραστηριότητες στους εξής βασικούς άξονες: α) «Διατροφή και ποιότητα ζωής», β) «Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων» και γ) «Έμφυλες ταυτότητες». Περισσότερα ...  Φάκελος Εκπαιδευτικού Υλικού και Κατάλογος Φορέων  Το ΙΕΠ υποστηρίζει τη σχολική μονάδα με τον «Φάκελο Εκπαιδευτικού Υλικού». Το περιεχόμενο του φακέλου περιλαμβάνει εκπαιδευτικά προγράμματα μικρής εμβέλειας και εκπαιδευτικό υλικό τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών και μαθητριών, είτε από εκπαιδευτικούς του σχολείου είτε από εκπροσώπους των φορέων που έχουν διαμορφώσει το αντίστοιχο πρόγραμμα ή εκπαιδευτικό υλικό. Περισσότερα ...  Χρόνος Υλοποίησης Η Θεματική Εβδομάδα θα υλοποιηθεί στα Γυμνάσια της χώρας στη μέση περίπου της σχολικής χρονιάς, κατά το δεύτερο τετράμηνο του σχολικού έτους και στον χρόνο που θα επιλέξει η κάθε σχολική μονάδα, συνεκτιμώντας τυχόν ιδιαιτερότητες σε τοπικό επίπεδο. Περισσότερα ...  Διαδικασίες Σχεδιασμού της Θεματικής Εβδομάδας Μετά την έκδοση της σχετικής Εγκυκλίου οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων ενημερώνουν σε ειδική συνεδρίαση τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων. Στη συνεδρίαση αυτή ορίζεται Συντονιστική Ομάδα (ΣΟ)  που αναλαμβάνει την ευθύνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της Θεματικής Εβδομάδας στο σχολείο, από εκπαιδευτικούς οι οποίοι επιθυμούν να αναλάβουν σχετικές αρμοδιότητες.  Περισσότερα ...  Παροχή Υποστήριξης σε επίπεδο Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Η εν λόγω πρωτοβουλία θα υποστηριχτεί από τους Υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων (Υπεύθυνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων) και τους Υπεύθυνους Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων των οικείων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Περισσότερα ...  Αποτίμηση της Εφαρμογής της Θεματικής Εβδομάδας Η εφαρμογή της Θεματικής Εβδομάδας στα Γυμνάσια της χώρας κατά το σχολικό έτος 2016-17 έχει μεταβατικό χαρακτήρα. Περισσότερα ... 

  • image
  • ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

  • image
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ 2017-2018 (Νέο)

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 - ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 - ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ  Ενδεικτικό υποστηρικτικό υλικό YΠΟΔΕΙΓΜΑ Ι: Σχέδιο για την προετοιμασία εκπόνησης Δημιουργικής Εργασίας .docx     .pdf YΠΟΔΕΙΓΜΑ ΙΙ: Σχέδιο για την εκπόνηση Δημιουργικής Εργασίας .docx    .pdf Παραδείγματα Υποδείγματος Ι Παραδείγματα Υποδείγματος ΙΙ 1. Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Β΄ Λυκείου (ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ) 1. Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Β΄ Λυκείου (ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ) 2. Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Β΄ Λυκείου (ΑΝΤΙΓΟΝΗ)   3. Νέα Ελληνική Γλώσσα, Β΄ Λυκείου   4. Χημεία, Β΄ Λυκείου   5. Μαθηματικά και Φυσική Αγωγή, Β΄ Λυκείου (συνδυαστικό) 5. Μαθηματικά και Φυσική Αγωγή, Β΄ Λυκείου (συνδυαστικό) 6. Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Α' Λυκείου  6. Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Α΄ Λυκείου 7. Καλλιτεχνική Παιδεία, Εικαστικά Α΄Λυκείου   8. Θρησκευτικά, Β' Λυκείου   9. Καλλιτεχνική Παιδεία (Στοιχεία Θεατρολογίας) και Νέα Ελληνική Γλώσσα, Α΄Λυκείου (συνδυαστικό)  9. Καλλιτεχνική Παιδεία (Στοιχεία Θεατρολογίας) και Νέα Ελληνική Γλώσσα, Β΄Λυκείου (συνδυαστικό) 10. Καλλιτεχνική Παιδεία, Εικαστικά Α΄Λυκείου   11. Χημεία Β' Λυκείου - Νανοϋλικά 11. Χημεία Β' Λυκείου - Νανοϋλικά      Ενδεικτικό ψηφιακό υλικό (Ενδεικτικές διευθύνσεις διαδικτύου που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην επιλογή   και διαμόρφωση υποστηρικτικού υλικού κατά την εκπόνηση των Δημιουργικών Εργασιών του Λυκείου).  

  • image
  • ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

    Η Μονάδα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης γνωμοδοτεί και εισηγείται στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ε.Π. για όλα τα ζητήματα που αφορούν τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και το «Μεταλυκειακό έτος-τάξη Μαθητείας». Χρησιμοποιώντας κριτήρια επιστημονικά και παιδαγωγικά, η Μονάδα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης εισηγείται για τον καθορισμό τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ., τα ωρολόγια προγράμματα, τα προγράμματα σπουδών, τις αναθέσεις μαθημάτων σε κλάδους εκπαιδευτικών, τα διδακτικά εγχειρίδια και το λοιπό εκπαιδευτικό υλικό για την επαγγελματική εκπαίδευση, την υλοποίηση ερευνών σε δομές της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και για άλλα ζητήματα συναφούς περιεχομένου. Βάσει του Νόμου 4386/2016 και της σχετικής Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. 1489, τ. Β’, 26-5-2016), από το σχολικό έτος 2016-2017 οι Τομείς που λειτουργούν στη Β’ τάξη των ΕΠΑ.Λ. είναι οι ακόλουθοι:   Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας Τομέας Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού Τομέας Μηχανολογίας Τομέας Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων Τομέας Πληροφορικής Τομέας Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας       Από το σχολικό έτος 2017-2018, στη Γ’ τάξη των ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν 36 Ειδικότητες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Φ.Ε.Κ. 1489/τ. Β’/26-5-2016. Οι μαθητές και μαθήτριες που ολοκληρώνουν επιτυχώς τη φοίτηση στο ΕΠΑ.Λ. λαμβάνουν Απολυτήριο Λυκείου και πτυχίο Ειδικότητας επιπέδου 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Επίσης, όσοι και όσες το επιθυμούν, δύνανται να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο «Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας», με την επιτυχή ολοκλήρωση του οποίου και κατόπιν επιτυχούς συμμετοχής σε εξετάσεις πιστοποίησης λαμβάνουν πτυχίο επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Κατά τη συμμετοχή τους στο «Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας», το οποίο διαρκεί εννέα (9) μήνες, οι μαθητευόμενοι/ες λαμβάνουν ημερήσια αποζημίωση, η οποία έχει καθοριστεί στο εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) επί του νόμιμου, νομοθετημένου, κατώτατου ορίου του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη. [Μεταβείτε στη σελίδα της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης]

  • image
  • ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

    Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση Το πιλοτικό πρόγραμμα για την εφαρμογή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση υλοποιείται κατά το σχολικό έτος 2017-18 στο πλαίσιο της Δράσης 1 με τίτλο «Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση», που συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και εθνικούς πόρους (ΕΣΠΑ 2014-2020) στο πλαίσιο της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Για τις ανάγκες υλοποίησης της Δράσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) επέλεξε, μετά από πρόσκληση ενδιαφέροντος, 81 Σχολικές Μονάδες της Δημόσιας Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια). Για τον Οδηγό Διαδικασιών της Πιλοτικής Εφαρμογής πατήστε εδώ Το πιλοτικό πρόγραμμα της περιγραφικής αξιολόγησης φιλοδοξεί να ανταποκριθεί στην ανάγκη να εφαρμοστεί στη σχολική εκπαίδευση ένα σύγχρονο εναλλακτικό και οργανωμένο πλαίσιο αξιολόγησης που να αμφισβητεί έμπρακτα τις παγιωμένες πρακτικές της, να υιοθετεί τις σύγχρονες αντιλήψεις και πρακτικές για την αξιολόγηση της μάθησης και της ανάπτυξης των μαθητών και μαθητριών και να υποστηρίζει τη φιλοσοφία, τις βασικές αρχές και τους στόχους των Προγραμμάτων Σπουδών. Για το σκοπό αυτό εκπονήθηκε επιμορφωτικό-υποστηρικτικό υλικό, το οποίο αποτελείται από έναν τόμο για κάθε βαθμίδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Οι παρακάτω Οδηγοί Εκπαιδευτικού αποτελούν κείμενα εργασίας, τα οποία θα αξιοποιηθούν για τις ανάγκες της πιλοτικής εφαρμογής και των οποίων η τελική μορφή θα προκύψει από τη συνεργασία με τα πιλοτικά σχολεία: Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Νηπιαγωγείο Σκοπός του παρόντος Οδηγού είναι να υποστηρίξει τους/τις νηπιαγωγούς στην ανάπτυξη του πιλοτικού προγράμματος της περιγραφικής αξιολόγησης στο Νηπιαγωγείο σύμφωνα με την προσέγγιση που αναπτύσσεται στις σελίδες που ακολουθούν. Στο πρώτο κεφάλαιο του Οδηγού γίνεται αναφορά στο πλαίσιο και στις βασικές αρχές που διέπουν την εναλλακτική αυτή προσέγγιση της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, ενώ στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφονται μέθοδοι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη συλλογή και την καταγραφή αξιολογικών στοιχείων, αλλά και παραδείγματα ενταγμένα σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές συνθήκες. Το τρίτο κεφάλαιο παραθέτει τα στάδια που ακολουθεί η περιγραφική αξιολόγηση και τους τρόπους με τους οποίους οι εκπαιδευτικοί συλλέγουν, καταγράφουν, ερμηνεύουν, αξιοποιούν και κοινοποιούν τα αξιολογικά στοιχεία, ώστε να μπορούν να υποστηρίζουν πιο αποτελεσματικά τη μάθηση των παιδιών και να βελτιώνουν τις διδακτικές τους πρακτικές. Το τέταρτο κεφάλαιο περιγράφει πώς οι εκπαιδευτικοί, με βάση τα αξιολογικά στοιχεία που έχουν συλλέξει, καταγράψει και αναλύσει, μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις για τη μάθηση και τη διδασκαλία και να συνθέτουν το μαθησιακό προφίλ του παιδιού, προκειμένου να ενημερώνουν τους γονείς και τους κηδεμόνες τους για την πρόοδό του. Τέλος, το πέμπτο κεφάλαιο αναφέρεται στα αντικείμενα της αξιολόγησης, στο «τι» ακριβώς αξιολογούν οι εκπαιδευτικοί σε σχέση με τη μάθηση και την ανάπτυξη του παιδιού και «ως προς τι», δηλαδή, στα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία παρακολουθούν και αποτιμούν την πορεία της μάθησης και της ανάπτυξής του.   Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Δημοτικό Ο Οδηγός αναπτύσσεται σε τρία τεύχη. Στο Τεύχος Α, το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται συνοπτικά στις βασικές θεωρητικές αρχές που διέπουν την εναλλακτική αυτή προσέγγιση εκπαιδευτικής αξιολόγησης, η οποία θα εφαρμοστεί πιλοτικά κατά τη διαδικασία ανάπτυξης του προγράμματος. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφονται μέθοδοι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη συλλογή και την καταγραφή αξιολογικών στοιχείων, αλλά και παραδείγματα ενταγμένα σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές συνθήκες. Το τρίτο κεφάλαιο περιγράφει τα στάδια που ακολουθεί η περιγραφική αξιολόγηση και τους τρόπους με τους οποίους οι εκπαιδευτικοί συλλέγουν, καταγράφουν, ερμηνεύουν, αξιοποιούν, και κοινοποιούν τα αξιολογικά στοιχεία, για να αξιολογήσουν τόσο την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και τους μαθητές και τις μαθήτριές τους. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η διαδικασία της ποιοτικής αποτύπωσης των αξιολογικών στοιχείων των μαθητών και των μαθητριών σε μια έκθεση προόδου, η οποία θα ενημερώνει τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες τους για την εξέλιξή τους. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην περιγραφική αξιολόγηση και στις επιμέρους διαστάσεις που διέπουν την εφαρμογή της στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των μαθητών και μαθητριών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στο Παράρτημα του Τεύχους Α δίνονται τα έντυπα της έκθεσης προόδου τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ο/η εκπαιδευτικός για την ποιοτική αποτύπωση της μάθησης, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των μαθητών και μαθητριών. Στο Τεύχος Β παρατίθενται τα κριτήρια αξιολόγησης τα οποία θα αξιοποιήσει ο/η εκπαιδευτικός κατά τη διαδικασία της περιγραφικής αξιολόγησης. Παρουσιάζονται τα κριτήρια αξιολόγησης που διατρέχουν οριζόντια όλα τα γνωστικά αντικείμενα όπως αυτά άπτονται των δεξιοτήτων και ικανοτήτων σκέψης, προσωπικής και κοινωνικής μάθησης και ανάπτυξης του μαθητή και της μαθήτριας, καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησης για όλα τα μαθήματα του Δημοτικού. Για κάθε μάθημα προηγείται το πλαίσιο αξιολόγησης, όπως προκύπτει από το Πρόγραμμα Σπουδών και ακολουθούν τα κριτήρια αξιολόγησης αναλυμένα. Στο τέλος υπάρχει ένας πίνακας κριτηρίων για κάθε μάθημα με βάση τον οποίο ο/η εκπαιδευτικός θα αξιολογήσει τον/την μαθητή/-ήτρια και θα καταγράψει την εξέλιξή του/της στην έκθεση προόδου στηριζόμενος/-η στα στοιχεία που έχει συλλέξει για κάθε κριτήριο με τις μεθόδους που παρουσιάστηκαν στο πρώτο τεύχος. Στο Τεύχος Γ παρατίθενται σενάρια στα οποία περιγράφονται τα βήματα που ακολουθεί ο/η εκπαιδευτικός από τον σχεδιασμό του μαθήματος έως τη σύνθεση του προφίλ του/της μαθητή/-ήτριας στην έκθεση προόδου. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν έτσι να βρουν παραδείγματα συλλογής τεκμηρίων και τρόπους με τους οποίους μπορούν να τα αξιοποιήσουν, ώστε να είναι ωφέλιμα για τους/τις ίδιους/-ες, καθώς θα ανατροφοδοτήσουν τη διαδικασία, αλλά και για τους/τις μαθητές/-ήτριες στην προοπτική της βελτίωσής τους.   Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Γυμνάσιο Ο Οδηγός αναπτύσσεται σε τρία τεύχη. Στο Τεύχος Α το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται συνοπτικά στις βασικές θεωρητικές αρχές που διέπουν την εναλλακτική αυτή προσέγγιση εκπαιδευτικής αξιολόγησης, η οποία θα εφαρμοστεί πιλοτικά κατά τη διαδικασία ανάπτυξης του προγράμματος. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφονται μέθοδοι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη συλλογή και την καταγραφή αξιολογικών στοιχείων, αλλά και παραδείγματα ενταγμένα σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές συνθήκες. Το τρίτο κεφάλαιο περιγράφει τα στάδια που ακολουθεί η περιγραφική αξιολόγηση και τους τρόπους με τους οποίους οι εκπαιδευτικοί συλλέγουν, καταγράφουν, ερμηνεύουν, αξιοποιούν, και κοινοποιούν τα αξιολογικά στοιχεία, για να αξιολογήσουν τόσο την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και τους μαθητές και τις μαθήτριές τους. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η διαδικασία της ποιοτικής αποτύπωσης των αξιολογικών στοιχείων των μαθητών και των μαθητριών σε μια έκθεση προόδου, η οποία θα ενημερώνει τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες τους για την εξέλιξή τους. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην περιγραφική αξιολόγηση και στις επιμέρους διαστάσεις που διέπουν την εφαρμογή της στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των μαθητών και μαθητριών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στο Παράρτημα του Τεύχους Α δίνονται τα έντυπα της έκθεσης προόδου τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ο/η εκπαιδευτικός για την ποιοτική αποτύπωση της μάθησης, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των μαθητών και μαθητριών. Στο Τεύχος Β παρατίθενται τα κριτήρια αξιολόγησης τα οποία θα αξιοποιήσει ο/η εκπαιδευτικός κατά τη διαδικασία της περιγραφικής αξιολόγησης. Παρουσιάζονται τα κριτήρια αξιολόγησης που διατρέχουν οριζόντια όλα τα γνωστικά αντικείμενα όπως αυτά άπτονται των δεξιοτήτων και ικανοτήτων σκέψης, προσωπικής και κοινωνικής μάθησης και ανάπτυξης του μαθητή και της μαθήτριας, καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησης για όλα τα μαθήματα του Δημοτικού. Για κάθε μάθημα προηγείται το πλαίσιο αξιολόγησης, όπως προκύπτει από το Πρόγραμμα Σπουδών και ακολουθούν τα κριτήρια αξιολόγησης αναλυμένα. Στο τέλος υπάρχει ένας πίνακας κριτηρίων για κάθε μάθημα με βάση τον οποίο ο/η εκπαιδευτικός θα αξιολογήσει τον/την μαθητή/-ήτρια και θα καταγράψει την εξέλιξή του στην έκθεση προόδου στηριζόμενος/-η στα στοιχεία που έχει συλλέξει για κάθε κριτήριο με τις μεθόδους που παρουσιάστηκαν στο πρώτο τεύχος. Στο Τεύχος Γ παρατίθενται σενάρια στα οποία περιγράφονται τα βήματα που ακολουθεί ο/η εκπαιδευτικός από τον σχεδιασμό του μαθήματος έως τη σύνθεση του προφίλ του/της μαθητή/-ήτριας στην έκθεση προόδου. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν έτσι να βρουν παραδείγματα συλλογής τεκμηρίων και τρόπους με τους οποίους μπορούν να τα αξιοποιήσουν, ώστε να είναι ωφέλιμα για τους/τις ίδιους/-ες, καθώς θα ανατροφοδοτήσουν τη διαδικασία, αλλά και για τους/τις μαθητές/-ήτριες στην προοπτική της βελτίωσής τους. Παρατίθενται συγκεντρωτικά όλοι οι Οδηγοί: [Οδηγός Διαδικασιών της Πιλοτικής Εφαρμογής] [Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Νηπιαγωγείο] [Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Δημοτικό - Τεύχος Α'] [Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Δημοτικό - Τεύχος Β'] [Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Δημοτικό - Τεύχος Γ'] [Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Γυμνάσιο - Τεύχος Α'] [Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Γυμνάσιο - Τεύχος Β'] [Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Γυμνάσιο - Τεύχος Γ']  

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

cache/resized/4a2ae90a2d4cf1746227584517173fcc.jpg
15 Δεκεμβρίου 2017
          Το Γραφείο Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Διάλογοι…με την εκπαιδευτική κοινότητα» οργάνωσε σε συνεργασία με το Γενικό Συμβούλιο Βιβλιοθηκών του Υπουργείου
cache/resized/781d0f6fa38c4e8d2f4ac6e0f03e3480.jpg
14 Δεκεμβρίου 2017
Συνάντηση με θέμα την αναπροσαρμογή του πλαισίου λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου 2017 στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στη συνάντηση συμμετείχαν τα μέλη της Επιτροπής
cache/resized/b2086b26dcd0a4ca64365bc6ea979641.jpg
12 Δεκεμβρίου 2017
Λαμβάνοντας υπόψη την Πράξη 50/07-12-2017 του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., το Γραφείο Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), καλεί Γενικά Λύκεια να εκδηλώσουν ενδιαφέρον προκειμένου να συμμετάσχουν στην πιλοτική δράση: «Γενικά Λύκεια
cache/resized/3a7deb946535555fc0eb61e79c7f54f0.jpg
11 Δεκεμβρίου 2017
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Μετά τη με αριθ. πρωτ. 8352/08-12-2017/ΙΕΠ  με ΑΔΑ: 73ΘΨΟΞΛΔ-7ΘΚ  Απόφαση του Δ.Σ. του ΙΕΠ και σύμφωνα με την με αριθ. πρωτ. 6508/02-10-2017 με ΑΔΑ: ΨΒΚΑΟΞΛΔ-Υ5Θ Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η Επιτροπή Αξιολόγησης Προσόντων του ΙΕΠ προσκαλεί
cache/resized/ffa957dcc431693b8f2dd3cfd3662640.jpg
08 Δεκεμβρίου 2017
   08 Νοεμβρίου 2017    Το Ι.Ε.Π. ενδιαφέρεται για υποβολή προσφορών για τη συντήρηση και επισκευή κλιματιστικών μονάδων που διαθέτει, προκειμένου να ανατεθεί το σχετικό έργο σε Ανάδοχο με τη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης. Το κεντρικό
cache/resized/8f947279ac568df465c551958fdcb29a.jpg
08 Δεκεμβρίου 2017
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή 7 Εμπειρογνωμόνων (ΑΔΑ: ΨΒΚΑΟΞΛΔ-Υ5Θ) στο πλαίσιο της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» MIS: 5004204     2 Οκτωβρίου 2017  
cache/resized/1288bee7cf0c9fe6ac37d63f21d11b43.jpg
05 Δεκεμβρίου 2017
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προτίθεται να αποσπάσει έναν/μία μόνιμο/η εκπαιδευτικό δημόσιας εκπαίδευσης για να καταλάβει θέση Συμβούλου Α’ στο αντικείμενο «Ειδική Παιδαγωγική». Επισημαίνεται ότι για την εν λόγω θέση υποψήφιοι μπορεί να είναι και μέλη του
cache/resized/32ef3a54b299e20d48773d3cfca1b42b.jpg
04 Δεκεμβρίου 2017
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή 7 Εμπειρογνωμόνων (ΑΔΑ: ΨΒΚΑΟΞΛΔ-Υ5Θ) στο πλαίσιο της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» MIS: 5004204     2 Οκτωβρίου 2017  
cache/resized/fcc99af80b831376ea24018b20735964.jpg
04 Δεκεμβρίου 2017
Στο πλαίσιο του βιωματικού κύκλου αυτοτελών επιμορφωτικών εργαστηρίων με τίτλο «Διδασκαλία μέσα από την Τέχνη», που διοργανώνει η Επιστημονική Μονάδα «Τέχνες» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το σχολικό έτος 2017-18, θα διεξαχθεί το τρίτο κατά σειρά
cache/resized/1f500e4b9de49b115e12fb7b458f3204.jpg
01 Δεκεμβρίου 2017
Έγκριση του με αρ. 1/22-11-2017 Πρακτικού της Επιτροπής Αξιολόγησης Ενστάσεων για την υπ΄ αρ. πρωτ. 6139/19-09-2017 Ανακοίνωση - Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την αναμόρφωση ή/και εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών και τυχόν συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού στα
cache/resized/e56d2cd7598fc9f5daa80e868ae17fae.jpg
01 Δεκεμβρίου 2017
Έγκριση του υπ’ αρ. 16/28-11-2017 Πρακτικού σχετικά με την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης των δικαιολογητικών κατακύρωσης και την κατακύρωση του υπ’ αριθμ. πρωτ. 5982/13-9-2017 Συνοπτικού Διαγωνισμού για την Προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού και αναλωσίμων
cache/resized/0bbff7d299fcdfa9765fbb45537b1a69.jpg
28 Νοεμβρίου 2017
Στο πλαίσιο του εορτασμού των 180 χρόνων λειτουργίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και αδιάλειπτης προσφοράς της Φιλοσοφικής Σχολής στην ελληνική εκπαίδευση, διοργανώνεται Συνέδριο με τη συνεργασία όλων των Τμημάτων της Φιλοσοφικής Σχολής με θέμα:
cache/resized/f44e1692d684fd24292ef0c4811f474e.jpg
27 Νοεμβρίου 2017
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προχωρά στη διεξαγωγή έρευνας με θέμα την αποτίμηση του θεσμού του Μεταλυκειακού έτους-τάξης μαθητείας για τους αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. Η έρευνα σχεδιάστηκε από την Επιστημονική Μονάδα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΙΕΠ και
cache/resized/48ec7d664310f2657614c0f1c633e395.jpg
27 Νοεμβρίου 2017
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή η επιμορφωτική ημερίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το Μεταλυκειακό έτος-τάξη Μαθητείας. Στην  ημερίδα, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16/11/2017 στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, είχαν
cache/resized/b89751349d87d512472d7a441013b3dd.jpg
24 Νοεμβρίου 2017
Ενημερώνουμε τους υποψηφίους αναδόχους ότι δίνεται παράταση, έως και την Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου 2017 και ώρα 15:00, στην υποβολή αιτήσεων προσφορών σχετικά με την Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για τη συντήρηση και επισκευή κλιματιστικών μονάδων του ΙΕΠ.
cache/resized/c8c3f5a6df4fe2bba1fdae9f7b6da4c5.jpg
23 Νοεμβρίου 2017
    23 Νοεμβρίου 2017   Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υποβολή αιτήματος προς σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου ιδιωτικού δικαίου με έως τέσσερις (04) Πτυχιούχους Ανώτατης εκπαίδευσης, ελεύθερους επαγγελματίες για την κάλυψη των αναγκών
cache/resized/c7fdd0907132e800bf83ab02d55618c7.jpg
23 Νοεμβρίου 2017
Παρατείνεται η προθεσμία της Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη δημιουργία του νέου λογότυπου του Ι.Ε.Π. έως 30/11/2017 και ώρα 15:00.
cache/resized/3fdf506730e99477ec0c172d2c1bcdfc.jpg
23 Νοεμβρίου 2017
Το Γραφείο Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Διάλογοι…με την εκπαιδευτική κοινότητα» οργανώνει σε συνεργασία με το Γενικό Συμβούλιο Βιβλιοθηκών (ΓΣΒ) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και
cache/resized/d7ecfcf4e834e8a4fb9e378ae4f3159a.jpg
21 Νοεμβρίου 2017
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων σας προσκαλούν στην Ημερίδα που συνδιοργανώνουν με τίτλο: «ΦΥΛΟ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Η Ημερίδα απευθύνεται στα στελέχη της εκπαίδευσης, σε
cache/resized/4f567dea4663d3858511dcaa557d1f02.jpg
16 Νοεμβρίου 2017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  Αθήνα, 16-11-2017   Σχετικά με δημοσιεύματα και ανακοινώσεις φορέων που αναφέρονται στην πρόταση του Ι.Ε.Π. για τη διδακτική και παιδαγωγική επάρκεια, το Ινστιτούτο διευκρινίζει τα ακόλουθα: Το Ι.Ε.Π. ανέλαβε να καταθέσει μια πρόταση για
cache/resized/0ae677d291cee18226f9de9a64c30fd4.jpg
14 Νοεμβρίου 2017
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή 7 Εμπειρογνωμόνων (ΑΔΑ: ΨΒΚΑΟΞΛΔ-Υ5Θ) στο πλαίσιο της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» MIS: 5004204     2 Οκτωβρίου 2017  
cache/resized/87d6796c383e79a0cbbe2ecd743909ca.jpg
13 Νοεμβρίου 2017
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε στις 21/10/2017 το σεμινάριο των συντονιστών και συντονιστριών των παιδαγωγικών ομάδων από τις σχολικές μονάδες που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα OSOS (βλ.
cache/resized/4e29a17d3d59fa185580511d5cdf546d.jpg
10 Νοεμβρίου 2017
Ανακοίνωση - Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την αναμόρφωση ή/και εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών και τυχόν συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού στα θεματικά πεδία των Ανθρωπιστικών επιστημών, Κοινωνικών επιστημών, Φυσικών επιστημών και Μαθηματικών Πρωτοβάθμιας και
cache/resized/37d1fcf020ee6225ba791de555b6f3b5.jpg
10 Νοεμβρίου 2017
Στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/ εκπαιδευτών σε θέματα μαθητείας» με Κωδικό ΟΠΣ 5008057 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής υλοποιεί επιμορφωτική
cache/resized/1f04423ef47a3e617ad267337c807dcd.jpg
10 Νοεμβρίου 2017
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει τη λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) που λειτουργούν στα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, η οποία είναι προσβάσιμη στην ηλεκτρονική διεύθυνση
cache/resized/c7fed198425d27c451aa7265f30a7026.jpg
08 Νοεμβρίου 2017
   08 Νοεμβρίου 2017    Το Ι.Ε.Π. ενδιαφέρεται για υποβολή προσφορών για τη συντήρηση και επισκευή κλιματιστικών μονάδων που διαθέτει, προκειμένου να ανατεθεί το σχετικό έργο σε Ανάδοχο με τη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης. Το κεντρικό
cache/resized/8e11c7b15c5363bbaeaba94bc3c0f4f1.jpg
01 Νοεμβρίου 2017
Συνοπτικός Διαγωνισμός του ΙΕΠ για την Προμήθεια Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού και Αναλωσίμων (Αρ. Διακήρυξης: 04/2017) Συνοπτικός Διαγωνισμός του ΙΕΠ για την Προμήθεια Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού και Αναλωσίμων (Αρ. Διακήρυξης: 04/2017), του Υποέργου 1 της Πράξης  Τεχνική
cache/resized/2ab0ce2278eb5215ee2215fee008eeb6.jpg
01 Νοεμβρίου 2017
Τα Προγράμματα Σπουδών, που εγκρίθηκαν με την Πράξη 36/14-9-2017 του Δ.Σ. του ΙΕΠ και δημοσιεύθηκαν στο Φ.Ε.Κ. 3820/τ.Β'/31-10-2017, αφορούν στις εξής ειδικότητες του Μεταλυκειακού έτους-τάξης μαθητείας: 1) Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών2) Υπάλληλος
Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση Το πιλοτικό πρόγραμμα
Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment)
Αναζήτηση και προβολή αποθηκευμένων συγγραμμάτων και λοιπών τεκμηρίων της «Ιστορικής Συλλογής».
Πλατφόρμα για Σχεδίαση, Υποβολή, Αξιολόγηση και Αξιοποίηση Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων από την
map 1a

 

Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
με τους παρακάτω τρόπους:

ΙΕΠ - Twitter

twitter

Μπορείτε να υποβάλετε τις παρατηρήσεις σας στην ομάδα υλοποίησης του site μέσω του email: website[at]iep.edu.gr

Top