The reinforcement of Physical Education Teachers' Intercultural Competences (PETIC)

 

 petic logo 1

 

 «The reinforcement of Physical Education Teachers' Intercultural Competences» PETIC

(Agreement nº 2021-1-EL01-KA220-SCH-000032749)

 

Υπεύθυνος έργου: Χριστίνα Κλημεντιώτη, Σύμβουλος Β΄

Ομάδα έργου: 
1. Αναστασία Παυλίδου, αποσπασμένη εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ70
2. Μερόπη Πανταζίδου, ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού

 

Ιστότοπος:  https://petic.phed.auth.gr/


Σκοπός του προγράμματος «The reinforcement of Physical Education Teachers' Intercultural Competences» (PETIC) είναι η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας και η ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα PETIC σκοπεύει να μετατρέψει τη Φυσική Αγωγή σε ένα περιβάλλον διερευνητικής μάθησης, έρευνας και έκφρασης και να οδηγήσει όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το πολιτισμικό τους υπόβαθρο, στην επίτευξη διαπολιτισμικής κατανόησης, επικοινωνίας και ενσυναίσθησης. Μέσω της ανταλλαγής εμπειριών και καλών πρακτικών και μέσα από το πρίσμα των διαφορετικών πολιτισμικών προοπτικών των φορέων, το πρόγραμμα στοχεύει στην προώθηση καινοτόμων δράσεων, χωρίς αποκλεισμούς, στην υποστήριξη των εθνικών μεταρρυθμίσεων και στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης. Το πρόγραμμα PETIC αναγνωρίζοντας και υποστηρίζοντας τη δυναμική του αθλητισμού και του παιχνιδιού στην κοινωνική ένταξη και την αποδοχή της διαφορετικότητας, επιχειρεί να εισάγει την ανάπτυξη διαπολιτισμικών δεξιοτήτων στο πλαίσιο της Φυσικής Αγωγής. Πρόκειται για τριετές Έργο (διάρκεια: από 28-02-2022 έως 27-02-2025), το οποίο έχει ως Συντονιστή το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και υλοποιείται σε έξι ευρωπαϊκές χώρες.
Το Ι.Ε.Π. στο πλαίσιο του συμφωνητικού σύμπραξης θα συνεισφέρει στα κάτωθι τέσσερα (04) Project Results (PR).

 

Project Result 1

Η κοινωνική ένταξη θεωρείται προτεραιότητα για την εκπαίδευση στην Ευρώπη. Βασίζεται στο ευρωπαϊκό όραμα της δημοκρατίας σε μια πλουραλιστική κοινωνία που αποτελείται από άτομα με διαφορετικό γλωσσικό και πολιτισμικό υπόβαθρο. Η κοινωνική ένταξη μπορεί να προωθηθεί μέσω της ανάπτυξης διαπολιτισμικών ικανοτήτων, όπως είναι οι αντιλήψεις, οι δεξιότητες και οι στάσεις που θα επιτρέψουν την αποτελεσματική συμμετοχή σε ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον.
Το πρόγραμμα PETIC αναγνωρίζοντας και υποστηρίζοντας τη δυναμική του αθλητισμού και του παιχνιδιού στην κοινωνική ένταξη και την αποδοχή της διαφορετικότητας, επιχειρεί να εισάγει τη διαπολιτισμική ικανότητα στο πλαίσιο της Φυσικής Αγωγής. Ως εκ τούτου, επιχειρείται να δημιουργηθεί ένας ηλεκτρονικός οδηγός με θέμα την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας των μαθητών/τριών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συμπληρωματικός των Προγραμμάτων Σπουδών, του οποίου η πρώτη έκδοση θα αξιολογηθεί διαδικτυακά από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής.

Το Ι.Ε.Π.

  • PS1/A3 - Ανασκόπηση βιβλιογραφίας/θεωρητική έρευνα/προσδιορισμός συγκεκριμένων δεικτών διαπολιτισμικής επάρκειας
  • PS1/A4 - Παραγωγή διδακτικών σεναρίων για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
  • PS1/A5 - Παραγωγή διδακτικών σεναρίων για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • PS1/A9 - Παρουσίαση του ηλεκτρονικού οδηγού στους καθηγητές φυσικής αγωγής και ενδιαφερόμενους φορείς κατά τη διάρκεια multiplier events σε κάθε χώρα εταίρο
  • PS1/A10 - Επικεφαλής της διαδικτυακής αξιολόγησης των καθηγητών Φυσικής Αγωγής του e-guide

 

Project Result 2

Σχεδιασμός ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εργαλεία αξιολόγησης, σύμφωνα με τις αρχές της μικτής ηλεκτρονικής μάθησης, η δημιουργία LMS (Learning Management System). Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Παρέχει στους εκπαιδευόμενους την ευκαιρία να επικοινωνούν μεταξύ τους και με τους εκπαιδευτές τους (και οι δύο σύγχρονα και ασύγχρονα) σε ένα οργανωμένο ψηφιακό περιβάλλον μάθησης.

Το έργο προβλέπει να δημιουργηθούν:

      - Ο κεντρικός δικτυακός τόπος του έργου, ο οποίος θα απευθύνεται σε όλους (Εκπαιδευτικοί ΠΕ- Εκπαιδευτικοί ΔΕ- Μαθητές/τριες)

      - Η πλατφόρμα ασύγχρονης μάθησης: ως ειδική υποσελίδα διασύνδεσης της κύριας ιστοσελίδας του έργου.

      - Κοινωνικά δίκτυα (Facebook - Twitter - Youtube, Instagram) όπου θα μοιράζονται τα νέα, οι φωτογραφίες και τα βίντεο του προγράμματος με το ευρύ κοινό.

      - Σύστημα Σύγχρονων Διαδικτυακών Διασκέψεων

Το Ι.Ε.Π. :

  • PS2/TA6- Προσέγγιση, μεθοδολογία και αξιολόγηση της επιμόρφωσης.
  • PS2/TA8 - Workshops και αξιολόγηση των συμμετεχόντων/ουσών εκπαιδευτικών.
  • PS2/TA10- Συνάντηση των εταίρων και συζήτηση των αποτελεσμάτων επιμόρφωσης και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

 

Project Result 4

Οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής καλούνται να χρησιμοποιήσουν τον οδηγό και να σχεδιάσουν διδακτικά σενάρια Φυσικής Αγωγής. Τα σενάρια, θα επικεντρωθούν στην απόκτηση των βασικών γνώσεων των μαθητών που σχετίζονται με διαπολιτισμικές δεξιότητες, με τη βοήθεια των οποίων θα αναπτύξουν γνωστικές, μεταγνωστικές και άλλες δεξιότητες και στάσεις. Πριν την εφαρμογή κάθε σεναρίου, θα υπάρξει λεπτομερής περιγραφή του πλαισίου, όπου λαμβάνει χώρα κάθε παρέμβαση. Με τα εκπαιδευτικά σενάρια, οι εκπαιδευτικοί επιδιώκουν να συνδέσουν τη νέα γνώση με την προϋπάρχουσα, ενώ παράλληλα χρησιμοποιούν πολλαπλές προσεγγίσεις, όπως κινητικές δραστηριότητες, παιχνίδια, παιχνίδια ρόλων, προσομοιώσεις, χοροί - σύγχρονοι και παραδοσιακοί, κ.λπ. ανάλογα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά τους. Οι τρεις καλύτερες πρακτικές από κάθε χώρα-εταίρο θα καταγραφούν με κάμερα 360ο, προκειμένου να παραχθεί αντίστοιχο οπτικοακουστικό υλικό.

Το Ι.Ε.Π.:

  • PS4/A1- Καθοδήγηση/Mentoring Καθηγητών ΦΑ κατά τον σχεδιασμό και την εφαρμογή των διδακτικών σεναρίων
  • PS4/A2- Συλλογή διδακτικών σεναρίων
  • PS4/A3- Αξιολόγηση των διδακτικών σεναρίων και επιλογή των τριών βέλτιστων πρακτικών στη χώρα κάθε εταίρου
  • PS4/A4- Συνάντηση των εταίρων και παρουσιάσεις των καλύτερων εθνικών διδακτικών σεναρίων
  • PS4/A5- Καταγραφή των βέλτιστων πρακτικών με 360ο κάμερες
  • PS4/A6- Παραγωγή βίντεο βέλτιστων πρακτικών με αγγλικούς υπότιτλους

 

Project Result 5

Δημιουργία οδηγού, ο οποίος θα επικεντρώνεται κυρίως στον προβληματισμό και την εδραίωση όλων των αποτελεσμάτων του έργου. Θα παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες πίσω από τη φιλοσοφία, τους στόχους και τη στρατηγική του έργου που διαμορφώθηκε από το αρχικό του στάδιο μέχρι την εφαρμογή του στο σχολικό πλαίσιο. Στο πλαίσιο του αποτελέσματος του έργου, το εκπαιδευτικό υλικό θα αναθεωρηθεί και θα εμπλουτιστεί με τις καλύτερες σχολικές πρακτικές. Επίσης, το εκπαιδευτικό και επιμορφωτικό υλικό θα ευθυγραμμιστεί με την τρέχουσα μεταρρύθμιση των εθνικών προγραμμάτων σπουδών. Ως εκ τούτου, ο οδηγός θα περιλαμβάνει: - την ενοποίηση των επιτευχθέντων αποτελεσμάτων, -τον προβληματισμό σχετικά με τη συνολική στρατηγική και προσέγγιση, -τα εμπόδια ή τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν σε κάθε χώρα-εταίρο,-την παρουσίαση ιστοριών επιτυχίας ή περιπτώσεων υψηλού αντίκτυπου σε επίπεδο σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικών ή μαθητών, -και τέλος συστάσεις για την υιοθέτηση και τις στρατηγικές για την κλιμάκωση.

Το Ι.Ε.Π.

  • PS5/Α5- Ατενίζοντας το μέλλον - συστάσεις για την υιοθέτηση και την κλιμάκωση
  • PS5/A6- Σύνθεση συστάσεων και κατευθυντήριων γραμμών
  • PS5/Α7- Συνάντηση των εταίρων για την τελική έκθεση
  • PS5/A8- Διανομή του οδηγού στους εταίρους και μετάφραση στη μητρική γλώσσα των εταίρων

 

 

 

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top