Tree thematiki evdomada

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2018 - 2019
"Δημοκρατική Συνύπαρξη και Ανθρώπινα Δικαιώματα"

 

Gender Identities 4

Θεματικός Άξονας : Έμφυλες Ταυτότητες

Θεματική Ενότητα : Αποδομώντας τα έμφυλα στερεότυπα

 
 

«Επαγγελματικός Προσανατολισμός- Έμφυλα Στερεότυπα -
Ασκήσεις Ευαισθητοποίησης
»

“Το παρόν εγχειρίδιο εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Έργου “Καλλιρόη” και περιλαμβάνει ασκήσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών σε θέματα Σ.Ε.Π. με την οπτική του φύλου. Βασικός στόχος των ασκήσεων είναι να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες στον τρόπο με τον οποίο ο παράγοντας φύλο επηρεάζει τους τομείς της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής, έτσι ώστε να μπορούν να κάνουν οικογενειακές, επαγγελματικές και προσωπικές επιλογές, απαλλαγμένες από τους στερεοτυπικούς περιορισμούς του φύλου τους.

Η καινοτομία των ασκήσεων αυτών έγκειται στην εισαγωγή της έννοιας και της συμπεριφοράς της φροντίδας, ως απαραίτητου στοιχείου των ανδρικών και των γυναικείων ταυτοτήτων, καθώς και στην ανάπτυξη στρατηγικών και δεξιοτήτων φροντίδας στα αγόρια.

“Οι ασκήσεις διαρθρώνονται σε 4 θεματικές και συνολικά κάθε θεματική περιλαμβάνει 8-9 δραστηριότητες. Οι θεματικές είναι:

1. Στερεότυπα & διακρίσεις φύλου

Στόχος της συγκεκριμένης θεματικής είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  1. την έννοια των στερεοτύπων φύλου.
  2. τη διαδικασία κοινωνικοποίησης όλων των ανθρώπων (ανδρών και γυναικών) στα στερεότυπα φύλου.
  3. τις αρνητικές συνέπειες των στερεοτύπων φύλου στους τομείς της οικογένειας, της εργασίας, της εκπαίδευσης και των ΜΜΕ.
  4. τις αρνητικές συνέπειες των στερεοτύπων φύλου στην αναπαραγωγή των ανισοτήτων ανάμεσα στα φύλα και ειδικότερα στην υποδέεστερη θέση των γυναικών στους παραπάνω τομείς.

2. Αυτογνωσία & επαγγελματικός προσανατολισμός

Στόχος της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας  είναι:

  1. να διερευνήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τα επαγγελματικά τους ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους απαλλαγμένοι από προκαταλήψεις και στερεότυπα φύλου.
  2. να γνωρίσoυν και να ιεραρχήσουν επαγγελματικές αξίες, σύμφωνα με τις οποίες οδηγούνται σε επαγγελματικές επιλογές, απαλλαγμένοι/ες από στερεότυπα σε σχέση με τα επαγγέλματα και την αγορά εργασίας.
  3. να εκφράσουν προσωπικούς στόχους και σχέδια για το μέλλον και την προσωπική τους ζωή, απαλλαγμένοι από παραδοσιακά πρότυπα συσχετιζόμενα με τον ρόλο ανδρών και γυναικών.

3. Δεξιότητες “φροντίδας”

Στόχος της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας  είναι:

  1. να εισαγάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες στην έννοια της φροντίδας και στο πώς αυτή αποτελεί ή θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος της γυναικείας και της ανδρικής ταυτότητας.
  2. να αναπτύξει, κυρίως στα αγόρια, δεξιότητες φροντίδας μικρών παιδιών, ηλικιωμένων ανθρώπων, ανθρώπων με ειδικές ανάγκες κοκ, (δραστηριότητες παραδοσιακά συνυφασμένες με τη γυναικεία ταυτότητα φύλου).

4. Συμφυλίωση της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής

Στόχος της συγκεκριμένης ενότητας  είναι:

  1. να εισαγάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες στους πολλαπλούς ρόλους που καλούντια να διαδραματίσουν σήμερα οι άνδρες και οι γυναίκες ως εργαζόμενοι/ες, ως σύζυγοι και ως γονείς.
  2. να κινητοποιήσει την ισότιμη συμμετοχή, κυρίως των αγοριών, στις ευθύνες του σπιτιού και της οικογένειας.
  3. να προσφέρει στους μαθητές και τις μαθήτριες μια ποικιλία εύκαμπτων εναλλακτικών προτάσεων απασχόλησης τέτοιων που να επιτρέπουν και στα δύο φύλα τη συμφιλίωση μεταξύ επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων.

Από το οπισθόφυλλο και την εισαγωγή του εγχειριδίου

Προτείνεται για μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν το συγκεκριμένο εγχειρίδιο σύμφωνα με την εμπειρία τους, την ηλικία των μαθητών και μαθητριών τους και τις εκπαιδευτικές ανάγκες της κάθε τάξης, προκειμένου να επιλέξουν παιδαγωγικά κατάλληλες δραστηριότητες.


 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗhand writing

Επαγγελματικός Προσανατολισμός - Έμφυλα Στερεότυπα - Ασκήσεις Ευαισθητοποίησης

 

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top