Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση
Βασικός σκοπός της Δράσης ήταν η διαμόρφωση μιας πρότασης πλαισίου αξιολόγησης που να αμφισβητεί έμπρακτα παγιωμένες πρακτικές, να απηχεί τις σύγχρονες αντιλήψεις για την αξιολόγηση της μάθησης και της ανάπτυξης των μαθητών και μαθητριών και να υποστηρίζει τη φιλοσοφία, τις βασικές αρχές και τους στόχους των Προγραμμάτων Σπουδών. Για τον σκοπό αυτό εκπονήθηκε επιμορφωτικό-υποστηρικτικό υλικό για κάθε βαθμίδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το οποίο αξιοποιήθηκε κατά την πιλοτική εφαρμογή και αναμορφώθηκε, στη συνέχεια, με βάση την ανατροφοδότηση και τα αποτελέσματα της αξιολόγησής του από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Στη δράση συμμετείχαν πιλοτικά 81 σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια). Οι εκπαιδευτικοί των πιλοτικών σχολείων αποτέλεσαν τους συν-διαμορφωτές του συστήματος, καθώς η συμμετοχή τους και η ανατροφοδότηση που παρείχαν κατά τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής συνέβαλε στην ανάπτυξη ενός λειτουργικού και αποτελεσματικού συστήματος αξιολόγησης. Συμμετείχαν περίπου 1.000 εκπαιδευτικοί από στρωματοποιημένο δείγμα επιλογής Σχολικών Μονάδων της χώρας. Με βάση την αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής, επιστημονική επιτροπή επικαιροποίησε τους οδηγούς σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν και αξιολογήθηκαν. Έπειτα από την πιλοτική εφαρμογή και την αξιολόγησή της, ακολούθησαν επιμορφώσεις για την Περιγραφική Αξιολόγηση με στόχο να ενημερωθούν όλες οι σχολικές μονάδες (δημόσιες και ιδιωτικές) υποχρεωτικής εκπαίδευσης της χώρας. Επιμορφώθηκαν συνολικά 11.554 στελέχη εκπαίδευσης – εκπαιδευτικοί [Διευθυντές και Προϊστάμενοι Νηπιαγωγείων] (3.658 άνδρες και 7.896 γυναίκες) σε 642 (613 διά ζώσης και 29 εξ αποστάσεως) τμήματα. Οι επιμορφώσεις πραγματοποιήθηκαν από την Ομάδα Έργου σε όλους τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, οι οποίοι κλήθηκαν με τη σειρά τους να ενημερώσουν/ επιμορφώσουν τα ως άνω στελέχη εκπαίδευσης. Στη συνέχεια τα Στελέχη και οι Εκπαιδευτικοί που ενημερώθηκαν/επιμορφώθηκαν κλήθηκαν να ενημερώσουν τον Σύλλογο Διδασκόντων της σχολικής τους μονάδας συντάσσοντας σχετικό Πρακτικό το οποίο και παρέμεινε στη σχολική μονάδα. http://www.iep.edu.gr/el/component/k2/content/39-perigrafiki-axiologisi
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ). Στο πλαίσιο της Δράσης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)», της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5004204 υλοποιήθηκαν οι παρακάτω ενέργειες: Ι. Εκπόνηση επιμορφωτικού υλικού:
και προσαρμογή του επιμορφωτικού-εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή. Το εν λόγω επιμορφωτικό-εκπαιδευτικό υλικό έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του ΙΕΠ στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://elearning.iep.edu.gr/study/course/index.php?categoryid=8 ΙΙ. Επιμόρφωση των Σχολικών Συμβούλων Ξένων Γλωσσών και των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου Ξένων Γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών: Επιμόρφωση διάρκειας οκτώ (8) διδακτικών ωρών σε δύο επιμορφωτικούς κύκλους 66 σε Σχολικούς Συμβούλους και Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών. ΙΙΙ. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών: Επιμόρφωση διάρκειας έξι (6) διδακτικών ωρών, 10.523 Εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών στο σύνολο των περιφερειών εκπαίδευσης της χώρας σε 564 επιμορφωτικά τμήματα δύο επιμορφωτικών κύκλων.
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Στο πλαίσιο της Δράσης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών», της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5004204 πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα διήμερα επιμορφωτικά σεμινάρια για Σχολικούς Συμβούλους Δημοτικής Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς ΠΕ01 στα νέα Π.Σ. των Θρησκευτικών. Συνολικά επιμορφώθηκαν 2.918 εκπαιδευτικοί ΠΕ01 σε 1.530 επιμορφωτικές ώρες.
Επιμορφωτικές Δράσεις για την υποστήριξη της εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων Η Δράση «Επιμορφωτικές Δράσεις για την υποστήριξη της εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων» (ΠΡΑΞΗ MIS 5004204) περιελάμβανε επιμορφωτικές και υποστηρικτικές δράσεις για την υποστήριξη της φοίτησης παιδιών προσφύγων σε Δομές για την Υποδοχή και Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ) και Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ). Ειδικότερα: Ι) Κατά το σχολικό έτος 2017-2018 επιμορφώθηκαν 696 στελέχη εκπαίδευσης (Σχολικοί Σύμβουλοι, Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων, Διευθυντές/ντριες) Προσχολικής, Δημοτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις Περιφέρειες Εκπαίδευσης Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης) σε διά ζώσης και εξ αποστάσεως επιμορφώσεις. ΙΙ) Επιστημονικοί συνεργάτες της Δράσης επιμορφώθηκαν και πραγματοποίησαν επιτόπιες επισκέψεις σε ΔΥΕΠ και ΤΥ, και ανέπτυξαν εκπαιδευτικό-υποστηρικτικό υλικό (http://iep.edu.gr/refugees/). Το υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς και επιμορφωτές εκπαιδευτικών. ΙΙΙ) Μέλη ΔΕΠ, στελέχη του ΙΕΠ και ειδικοί επιστήμονες ανέπτυξαν επιμορφωτικό υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί από στελέχη εκπαίδευσης που έχουν επιμορφωτικό ρόλο: 1) 3τομος Οδηγός εκπαιδευτικού για την εκπαιδευτική ένταξη παιδιών προσφύγων
2) Προτάσεις για τη γλωσσική διδασκαλία και τις Φυσικές Επιστήμες στην εκπαίδευση παιδιών προσφύγων 3) Ειδικό επιμορφωτικό υλικό: Θέματα ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης προσφύγων παιδικής και εφηβικής ηλικίας http://iep.edu.gr/refugees/media/Υλικό για εφήβους και παιδιά.pdf 4) Ειδικό επιμορφωτικό υλικό: Υποστήριξη ενηλίκων σε θέματα ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης προσφύγων |