Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση

7 epimorfosi


Βασικός σκοπός της Δράσης ήταν η διαμόρφωση μιας πρότασης πλαισίου αξιολόγησης που να αμφισβητεί έμπρακτα παγιωμένες πρακτικές, να απηχεί τις σύγχρονες αντιλή­ψεις για την αξιολόγηση της μάθησης και της ανάπτυξης των μαθητών και μαθητριών και να υποστηρίζει τη φιλοσοφία, τις βασικές αρχές και τους στόχους των Προγραμ­μά­των Σπουδών. Για τον σκοπό αυτό εκπονήθηκε επιμορφωτικό-υποστηρικτικό υλικό για κάθε βαθμίδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το οποίο αξιοποιήθηκε κατά την πι­λο­τι­κή εφαρμογή και αναμορφώθηκε, στη συνέχεια, με βάση την ανατροφοδότηση και τα απο­τελέσματα της αξιολόγησής του από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Στη δράση συμμετείχαν πιλοτικά 81 σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια).

Οι εκπαιδευτικοί των πιλοτικών σχολείων αποτέλεσαν τους συν-διαμορφωτές του συ­στή­ματος, καθώς η συμμετοχή τους και η ανατροφοδότηση που παρείχαν κατά τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής συνέβαλε στην ανάπτυξη ενός λειτουργικού και αποτελεσματικού συστήματος αξιολόγησης. Συμμετείχαν περίπου 1.000 εκπαιδευτικοί από στρωματοποιημένο δείγμα επιλογής Σχολικών Μονάδων της χώρας.

Με βάση την αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής, επιστημονική επιτροπή επικαιρο­ποίησε τους οδηγούς σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν και αξιολογή­θη­καν.

Έπειτα από την πιλοτική εφαρμογή και την αξιολόγησή της, ακολούθησαν επιμορ­φώ­σεις για την Περιγραφική Αξιολόγηση με στόχο να ενημερωθούν όλες οι σχολικές μο­νάδες (δημόσιες και ιδιωτικές) υποχρεωτικής εκπαίδευσης της χώρας.

Επιμορφώθηκαν συνολικά 11.554 στελέχη εκπαίδευσης – εκπαιδευτικοί [Διευθυντές και Προϊστάμενοι Νηπιαγωγείων] (3.658 άνδρες και 7.896 γυναίκες) σε 642 (613 διά ζώσης και 29 εξ αποστάσεως) τμήματα.

Οι επιμορφώσεις πραγματοποιήθηκαν από την Ομάδα Έργου σε όλους τους Συντονι­στές Εκπαιδευτικού Έργου, οι οποίοι κλήθηκαν με τη σειρά τους να ενημερώσουν/ επιμορφώσουν τα ως άνω στελέχη εκπαίδευσης.

Στη συνέχεια τα Στελέχη και οι Εκπαιδευτικοί που ενημερώθηκαν/επιμορφώθηκαν κλή­θηκαν να ενημερώσουν τον Σύλλογο Διδασκόντων της σχολικής τους μονάδας συντάσ­σο­ντας σχετικό Πρακτικό το οποίο και παρέμεινε στη σχολική μονάδα.

http://www.iep.edu.gr/el/component/k2/content/39-perigrafiki-axiologisi

 

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ).

Στο πλαίσιο της Δράσης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)», της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5004204 υλοποιήθηκαν οι παρακάτω ενέργειες:

Ι.     Εκπόνηση επιμορφωτικού υλικού:

  1. Για την Αγγλική (Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση), τη Γαλλική (Α΄/θμια και Β΄/θμια Εκπαίδευση), τη Γερμανική (Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση) και την Ιταλική Γλώσσα (Β/θμια Εκπαίδευση)
  2. Για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στο μάθημα της Ξένης Γλώσσας

και προσαρμογή του επιμορφωτικού-εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή.

Το εν λόγω επιμορφωτικό-εκπαιδευτικό υλικό έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του ΙΕΠ στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://elearning.iep.edu.gr/study/course/index.php?categoryid=8

ΙΙ.    Επιμόρφωση των Σχολικών Συμβούλων Ξένων Γλωσσών και των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου Ξένων Γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών:

Επιμόρφωση διάρκειας οκτώ (8) διδακτικών ωρών σε δύο επιμορφωτικούς κύ­κλους 66 σε Σχολικούς Συμβούλους και Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών.

ΙΙΙ. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών στα Νέα Προγράμματα Σπου­δών Ξένων Γλωσσών:

Επιμόρφωση διάρκειας έξι (6) διδακτικών ωρών, 10.523 Εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών στο σύνολο των περιφερειών εκπαίδευσης της χώρας σε 564 επιμορ­φω­τικά τμήματα δύο επιμορφωτικών κύκλων.

 

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών
του μαθήματος των Θρησκευτικών

Στο πλαίσιο της Δράσης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών», της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5004204 πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα διήμερα επιμορφωτικά σεμινάρια για Σχολικούς Συμβούλους Δημοτικής Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς ΠΕ01 στα νέα Π.Σ. των Θρησκευτικών. Συνολικά επιμορφώθηκαν 2.918 εκπαιδευτικοί ΠΕ01 σε 1.530 επιμορφωτικές ώρες.

 

Επιμορφωτικές Δράσεις για την υποστήριξη της εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων

Η Δράση «Επιμορφωτικές Δράσεις για την υποστήριξη της εκπαίδευσης παιδιών προ­σφύγων» (ΠΡΑΞΗ MIS 5004204) περιελάμβανε επιμορφωτικές και υποστηρικτικές δρά­σεις για την υποστήριξη της φοίτησης παιδιών προσφύγων σε Δομές για την Υποδοχή και Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ) και Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ).

Ειδικότερα:

Ι)     Κατά το σχολικό έτος 2017-2018 επιμορφώθηκαν 696 στελέχη εκπαίδευσης (Σχο­λι­κοί Σύμβουλοι, Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων, Διευθυντές/ντριες) Προ­σχο­λικής, Δημοτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις Περιφέρειες Εκπαί­δευ­σης Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Κεντρι­κής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης)  σε διά ζώσης και εξ απο­στά­σεως επιμορφώσεις.

ΙΙ)    Επιστημονικοί συνεργάτες της Δράσης επιμορφώθηκαν και πραγματοποίησαν επιτόπιες επισκέψεις σε ΔΥΕΠ και ΤΥ, και ανέπτυξαν εκπαιδευτικό-υποστηρικτικό υλικό (http://iep.edu.gr/refugees/). Το υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί από εκπαι­δευ­τικούς και επιμορφωτές εκπαιδευτικών.

ΙΙΙ)   Μέλη ΔΕΠ, στελέχη του ΙΕΠ και ειδικοί επιστήμονες ανέπτυξαν επιμορφωτικό υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί από στελέχη εκπαίδευσης που έχουν επιμορ­φω­τικό ρόλο:

1)   3τομος Οδηγός εκπαιδευτικού για την εκπαιδευτική ένταξη παιδιών προσφύγων

  • Α’ Τόμος - Προσχολική εκπαίδευση (ISBN: 978-618-5324-23-0)

http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Monades/A_Kyklos/Diapolitismiki/2019/04_10_2019/odigos_ekpaideftikou_a_tomos_prosxoliki.pdf

  • Β’ Τόμος - Δημοτικό (ISBN: 978-618-5324-24-7)

http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Monades/A_Kyklos/Diapolitismiki/2019/04_10_2019/odigos_ekpaideftikou_b_tomos_dimotiko.pdf

  • Γ’ Τόμος - Γυμνάσιο (ISBN: 978-618-5324-25-4)

http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Monades/A_Kyklos/Diapolitismiki/2019/04_10_2019/odigos_ekpaideftikou_g_tomos_gymnasio.pdf

 

2) Προτάσεις για τη γλωσσική διδασκαλία και τις Φυσικές Επιστήμες στην εκπαίδευση παιδιών προσφύγων

http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Monades/A_Kyklos/Diapolitismiki/2019/04_10_2019/odigos_protaseis_glossa_fe.pdf

3) Ειδικό επιμορφωτικό υλικό: Θέματα ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης προσφύγων παιδικής και εφηβικής ηλικίας

http://iep.edu.gr/refugees/media/Υλικό για εφήβους και παιδιά.pdf

4) Ειδικό επιμορφωτικό υλικό: Υποστήριξη ενηλίκων σε θέματα ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης προσφύγων

http://iep.edu.gr/refugees/media/Υλικό για ενήλικες.pdf

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Top