Αθήνα, 15/10/2025
Στο πλαίσιο της διαρκούς υποστήριξης των διαδικασιών συλλογικού προγραμματισμού, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) θέτει στη διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας είκοσι (20) Καλές Πρακτικές Σχεδίων Δράσης, που υλοποιήθηκαν από σχολικές μονάδες κατά το σχολικό έτος 2024-2025, στο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου (https://aksiologisisxolikonmonadonkalespraktikes.iep.edu.gr/).
Οι Καλές Πρακτικές αναδεικνύουν δημιουργικές και αποτελεσματικές προσεγγίσεις στην οργάνωση και υλοποίηση δράσεων που ανταποκρίνονται στις θεματικές προτεραιότητες, όπως αυτές ορίστηκαν με σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ (https://www.iep.edu.gr/thesmiko-plaisio-3/), με έμφαση:
- στην πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού (ΕΒΙΕ)
- στην εκπαίδευση για την αειφορία
- στην ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στη συνεχή προσπάθεια ενίσχυσης της εσωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, στην ενδυνάμωση κοινοτήτων μάθησης και στην καλλιέργεια κουλτούρας συνεργασίας, αναστοχασμού και διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου.
Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία υποβολής του Συλλογικού Προγραμματισμού για το σχολικό έτος 2025-2026 βρίσκεται σε εξέλιξη μέσω της Ψηφιακής Πλατφόρμας (https://sch-eval.iep.edu.gr/).
Για την περαιτέρω υποστήριξη των σχολείων, το ΙΕΠ έχει επίσης θέσει στη διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας:
- τον νέο οδηγό «Από τον Συλλογικό Προγραμματισμό στη Δράση – Ένα Σενάριο Εργασίας για τα Σχολεία» (https://www.iep.edu.gr/wp-content/uploads/2025/10/2025-10-08_Σενάριο-Εργασίας.pdf), καθώς και
- τον Συνοπτικό Οδηγό Υποβολών, που παρέχουν στοχευμένες οδηγίες για τον σχεδιασμό, την τεκμηρίωση και την υποβολή των Σχεδίων Δράσης (https://www.iep.edu.gr/wp-content/uploads/2025/10/2025-10-01_Συνοπτικός-Οδηγός-Υποβολών.pdf).
Περισσότερες πληροφορίες για την Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων, την πρόσβαση στις Καλές Πρακτικές και τους Οδηγούς είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα:
🔗 https://www.iep.edu.gr/taftotita-axiologisis-scholikon-mona/