Αθήνα, 04/08/2025
Ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς α/θμιας και β/θμιας (ειδικοτήτων STEM): Στάσεις/Αντιλήψεις για τα Φύλα και Ανάλυση επιλογών για την Εκπαίδευση στις ΤΠΕ
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συμμετέχει ως εταίρος στο ευρωπαϊκό έργο EMPOWER – Enhancing Mentorship and Professional Opportunities for Women through Education and Role-modelling in ICT (Ενίσχυση της καθοδήγησης και των επαγγελματικών ευκαιριών για τις γυναίκες μέσω της εκπαίδευσης και της προβολής προτύπων στον τομέα των ΤΠΕ»).
Το έργο, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ / Policy Experimentation, επικεντρώνεται στην Ψηφιακή Εκπαίδευση και αποσκοπεί στη χαρτογράφηση της παρούσας κατάστασης σε σχολικά περιβάλλοντα, με έμφαση στην ενίσχυση της συμμετοχής των κοριτσιών στους τομείς των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).
Μέσα από την ανάπτυξη συμπεριληπτικών παιδαγωγικών πρακτικών, την παροχή πρακτικών εργαλείων σε εκπαιδευτικούς και την προβολή θετικών γυναικείων προτύπων, το EMPOWER φιλοδοξεί να εμπνεύσει περισσότερους/ες μαθητές/τριες – και ιδίως τα κορίτσια – να στραφούν στους τομείς των STEM.
Στο πλαίσιο του έργου, διεξάγεται έρευνα σχετικά με τις στάσεις, τις εμπειρίες και τις διδακτικές πρακτικές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με επίκεντρο τη συμμετοχή των κοριτσιών στις ΤΠΕ.
Η ενεργή συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι καθοριστική για τη διαμόρφωση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και πολιτικών με ουσιαστικό και μακροπρόθεσμο αντίκτυπο.
Περισσότερα για την έρευνα μπορείτε να βρείτε στο σύνδεσμο: https://www.iep.edu.gr/draseis-2/
Αθήνα, 26/05/2025
Εναρκτήρια Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Έργου Empower 19-20 Μαΐου 2025 | Λάρισα
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 19 και 20 Μαΐου 2025, στη Λάρισα, η εναρκτήρια συνάντηση (Kick-off Meeting) του νέου ευρωπαϊκού έργου EMPOWER – Enhancing Mentorship and Professional Opportunities for Women through Education and Role-modeling in ICT, στο οποίο το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συμμετέχει ως εταίρος.
Το έργο EMPOWER, ενταγμένο στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (Project Number: 101195957 – EMPOWER – ERASMUS-EDU-2024-POL-EXP), στοχεύει στην προώθηση της ισότητας των φύλων και στην ενδυνάμωση των γυναικών στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Μέσα από καινοτόμες δράσεις καθοδήγησης, επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και προβολής πρότυπων γυναικείων ρόλων, το έργο φιλοδοξεί να εμπνεύσει και να ενισχύσει τη συμμετοχή των κοριτσιών σε σπουδές και επαγγέλματα STEM/ICT.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, εκπρόσωποι από τους 11 εταίρους της κοινοπραξίας από 6 ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία, Γαλλία, Ισλανδία και Βουλγαρία) είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν ιδέες, να καθορίσουν κοινούς στόχους και να διαμορφώσουν τα επόμενα βήματα του έργου. Συζητήθηκαν αναλυτικά τα πακέτα εργασίας, τα χρονοδιαγράμματα, τα εργαλεία διαχείρισης και ποιότητας, καθώς και η στρατηγική επικοινωνίας και διάχυσης των αποτελεσμάτων.
Το ΙΕΠ, αξιοποιώντας την επιστημονική του εμπειρία και το θεσμικό του ρόλο, θα αναλάβει ενεργό ρόλο στην πιλοτική εφαρμογή των δράσεων σε σχολικές μονάδες κατά το σχολικό έτος 2026-2027, καθώς και στη διοργάνωση του διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου του έργου, τον Μάρτιο του 2028.
Οι φορείς της κοινοπραξίας του έργου EMPOWER:
- IED – Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας (Συντονιστής) – Ελλάδα
- GrantXpert Consulting – Κύπρος
- UOL – CIIM Innovations / Πανεπιστήμιο Λεμεσού – Κύπρος
- COSVITEC Società Consortile – Ιταλία
- Provincia di Salerno – Ιταλία
- Infinitivity Design Labs (IDL) – Γαλλία
- Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) – Ελλάδα
- Center for the Study of Democracy (CSD) – Βουλγαρία
- University of Iceland (UOI) – Ισλανδία
- Πανεπιστήμιο Κρήτης (UOC) – Ελλάδα
- Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (MOECSY) – Κύπρος
Η εναρκτήρια αυτή συνάντηση θέτει τις βάσεις για μια δυναμική και ουσιαστική συνεργασία, με κοινό όραμα την προώθηση της ισότητας και της γυναικείας παρουσίας στον τομέα των ΤΠΕ.

