1. Τι είναι τα Επιμορφωτικά Προγράμματα του έργου SUB.8 του ΙΕΠ;
Τα Επιμορφωτικά Προγράμματα (ΕΠ) του SUB.8 είναι στοχευμένες δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και τύπων σχολείων. Στόχος των ΕΠ είναι να στηρίξουν ουσιαστικά την εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών, προσφέροντας σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, πρακτικά εργαλεία και εφαρμογές που μπορούν να αξιοποιηθούν στη σχολική τάξη, ενισχύοντας την ενεργό μάθηση και τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών/τριών. Παράλληλα, όπου χρειάζεται, παρέχουν κατευθύνσεις και υλικό προσανατολισμού, ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι έτοιμοι/ες για επερχόμενες μεταβάσεις.
Πρόκειται για εντατικά και ταχύρρυθμα ΕΠ, που προσφέρουν στους/στις εκπαιδευτικούς έναυσμα για ανανέωση της διδακτικής πράξης μέσα από ιδέες, κατευθύνσεις, ψηφιακές τεχνολογίες και πρακτικές εφαρμογές.
2. Πώς έχουν αναπτυχθεί τα ΕΠ και τι προσφέρουν στους/στις εκπαιδευτικούς;
Έχουν αναπτυχθεί με βάση το πλαίσιο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (Technological, Pedagogical Content Knowledge, TPACK), συνδυάζοντας περιεχόμενο, παιδαγωγικές προσεγγίσεις και ψηφιακές τεχνολογίες, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν καινοτόμες και σύγχρονες μαθησιακές εμπειρίες.
3. Ποια προγράμματα είναι διαθέσιμα;
Υπάρχουν 37 διαθέσιμα προγράμματα που θα προσφέρονται σε ΕΠ ανά ομάδες 25 εκπαιδευτικών (βλ. Πίνακα 1).
Πίνακας 1. Επιμορφωτικά προγράμματα
|
Πεδίο Α: Γενική Εκπαίδευση – Πρωτοβάθμια |
|
1. Προσχολική Εκπαίδευση |
|
2. Δημοτική Εκπαίδευση |
|
3. Φυσική Αγωγή-Δημοτικό |
|
4. Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) και Πληροφορική-Δημοτικό |
|
5. Εικαστικά-Δημοτικό, Μουσική-Δημοτικό, Θεατρική Αγωγή-Δημοτικό |
|
6. Ξένες Γλώσσες Πρωτοβάθμιας |
|
Πεδίο Β: Γενική Εκπαίδευση – Δευτεροβάθμια – Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία και |
|
7. Πληροφορική-Γυμνάσιο, Πληροφορική-Λύκειο |
|
8. Μαθηματικά-Γυμνάσιο |
|
9. Μαθηματικά-Λύκειο |
|
10. Χημεία-Γυμνάσιο, Χημεία-Λύκειο |
|
11. Βιολογία-Γυμνάσιο, Βιολογία-Λύκειο |
|
12. Φυσική-Γυμνάσιο, Φυσική-Λύκειο |
|
13. Γεωλογία-Γεωγραφία-Γυμνάσιο, Τεχνολογία-Γυμνάσιο |
|
14. Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη |
|
15. Μουσική-Γυμνάσιο, Καλλιτεχνικά-Γυμνάσιο |
|
Πεδίο Γ: Γενική Εκπαίδευση – Δευτεροβάθμια – Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες |
|
16. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία-Λύκειο |
|
17. Νεοελληνική Γλώσσα-Γυμνάσιο, Λογοτεχνία-Γυμνάσιο |
|
18. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία-Γυμνάσιο |
|
19. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία-Λύκειο |
|
20. Λατινικά-Λύκειο, Φιλοσοφία-Λύκειο |
|
21. Ιστορία-Γυμνάσιο, Ιστορία-Λύκειο |
|
22. Ξένες Γλώσσες Δευτεροβάθμιας |
|
23. Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή-Γυμνάσιο, Οικιακή Οικονομία-Γυμνάσιο |
|
24. Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή-Λύκειο, Αρχές Οικονομικών Επιστημών |
|
25. Θρησκευτικά-Γυμνάσιο, Θρησκευτικά-Λύκειο |
|
26. Φυσική Αγωγή-Γυμνάσιο, Φυσική Αγωγή-Λύκειο |
|
Πεδίο Δ: Ειδική Αγωγή |
|
27. Ειδική Αγωγή-Πρωτοβάθμια |
|
28. Ειδική Αγωγή-Δευτεροβάθμια |
|
Πεδίο Ε: Επαγγελματική Εκπαίδευση |
|
29. Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος |
|
30. Τομέας Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας |
|
31. Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας |
|
32. Τομέας Πληροφορικής |
|
33. Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού |
|
34. Τομέας Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
|
35. Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών |
|
36. Τομέας Μηχανολογίας |
|
37. Τομέας Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων |
4. Ποιοι/ες έχουν δικαίωμα συμμετοχής στα ΕΠ;
Στα ΕΠ μπορούν να συμμετάσχουν όλοι/ες οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, οι οποίοι/ες ανήκουν σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες:
- Γενικής Εκπαίδευσης
- Ειδικής Αγωγής
- Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Η συμμετοχή επιτρέπεται ανεξάρτητα από το αν την τρέχουσα περίοδο υπηρετούν ή όχι σε σχολική μονάδα.
5. Υπάρχουν εν ενεργεία εκπαιδευτικοί δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης που δεν έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στα ΕΠ;
Όσοι/όσες έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την προβλεπόμενη κατάρτιση και έχουν χαρακτηριστεί ως εν δυνάμει επιμορφωτές/τριες του SUB.8 δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση.
6. Πότε ξεκινούν και πότε λήγουν οι αιτήσεις για τα ΕΠ του έργου SUB.8;
Οι αιτήσεις ξεκινούν την Τρίτη 18/11/2025 και ώρα 14:00 και λήγουν την Πέμπτη 18/12/2025 και ώρα 14:00.
7. Υπάρχει ευελιξία ως προς τις ημέρες και ώρες της επιμόρφωσης; Μπορώ να επιλέξω συγκεκριμένες ώρες;
Ναι. Κάθε επιμορφωτικό πρόγραμμα προσφέρεται σε 11 διαφορετικές ζώνες επιμόρφωσης, ώστε να επιλέξετε τις ημέρες και τις ώρες που σας εξυπηρετεί.
8. Ποιες είναι οι διαθέσιμες ζώνες επιμόρφωσης;
Οι ζώνες είναι οι εξής:
- Δευτέρα & Τετάρτη: 16:00–19:00, 17:00–20:00, 18:00–21:00, 10:00–13:00
- Τρίτη & Πέμπτη: 16:00–19:00, 17:00–20:00, 18:00–21:00, 10:00–13:00
- Τετάρτη & Παρασκευή: 16:00–19:00, 17:00–20:00, 18:00–21:00
9. Μπορώ να δηλώσω περισσότερες από μία ζώνες;
Ναι. Μπορείτε να δηλώσετε πολλές ζώνες, ώστε να έχετε περισσότερες πιθανότητες να ξεκινήσετε άμεσα το ΕΠ. Σε μία από αυτές που δηλώνετε ενδιαφέρον θα ενταχθείτε. Η ζώνη στην οποία θα ενταχθείτε είναι η ζώνη παρακολούθησης για τις 4 εβδομάδες του ΕΠ και δεν μπορεί να αλλάξει μετά την έναρξη.
10. Πότε ξεκινούν τα ΕΠ;
Τα ΕΠ αναμένεται να ξεκινήσουν τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου. Σε κάθε ΕΠ συμμετέχουν μέχρι 25 άτομα. Κάθε ΕΠ υποστηρίζεται από έναν/μία επιμορφωτή/τρια.
Γενικά, τα ΕΠ θα ξεκινούν σχετικά άμεσα (σε μια εβδομάδα από την αίτηση του/της ενδιαφερόμενου/ης), εφόσον συμπληρώνεται το πλήθος των 25 ατόμων ανά ΕΠ και εφόσον υπάρχει διαθέσιμος/η επιμορφωτής/τρια.
Άρα τα ΕΠ δεν θα ξεκινήσουν με τη λήξη των αιτήσεων, αλλά θα πραγματοποιούνται επιμορφώσεις και παράλληλα οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κάνουν αιτήσεις για να παρακολουθήσουν ΕΠ που ξεκινούν σε επόμενη εβδομάδα.
11. Πώς δημιουργείται ένα ΕΠ;
Η διαδικασία είναι η εξής:
- Συμπληρώνονται 25 συμμετοχές σε ένα ΕΠ και σε συγκεκριμένη ζώνη.
- Καλείται επιμορφωτής/τρια, με βάση τη σειρά κατάταξης, να δηλώσει διαθεσιμότητα.
Με την ολοκλήρωση των παραπάνω, το τμήμα δημιουργείται και ξεκινά η επιμόρφωση, μέσα σε μία εβδομάδα από την αίτηση.
12. Με ποια διαδικασία εντάσσομαι σε ένα ΕΠ;
Η κατανομή γίνεται με σειρά προτεραιότητας και με βάση:
- τη ζώνη επιμόρφωσης που έχετε δηλώσει
- τη συμπλήρωση των 25 θέσεων του τμήματος
13. Υπάρχει λόγος να δηλώσω νωρίς;
Ναι. Αν και οι δηλώσεις είναι ανοικτές μέχρι την Πέμπτη 18/12/2025 και ώρα 14:00, είναι προτιμότερο να δηλώσετε το συντομότερο δυνατό. Όσο πιο σύντομα δηλώσετε, τόσο πιο άμεσα θα ξεκινήσετε το ΕΠ και η αίτησή σας θα εξυπηρετηθεί ταχύτερα.
14. Γιατί δίνεται η δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς να επιλέξουν ζώνη επιμόρφωσης;
Το πρόγραμμα δίνει προτεραιότητα στις ανάγκες των εκπαιδευτικών. Η δυνατότητα επιλογής ζώνης/ωρών:
- ενισχύει τη συμμετοχή,
- διευκολύνει την προσαρμογή στο σχολικό πρόγραμμα,
- παρέχει ευελιξία στις διαφορετικές ανάγκες των εκπαιδευτικών.
15. Μπορώ ως εκπαιδευτικός να επιλέξω ΕΠ διαφορετικής βαθμίδας ή μαθημάτων από αυτά που διδάσκω ή δίδασκα;
Ναι, η επιλογή είναι ελεύθερη, αλλά πάντα σύμφωνα με τον κλάδο και την ειδικότητα σας.
16. Μπορώ να αποχωρήσω εφόσον επιλεγώ;
Ναι μπορείτε. Εφόσον άμεσα δηλώσετε ότι δεν σας εξυπηρετεί το ΕΠ στο https://support.iep.edu.gr/open.php?topicId=30. Ωστόσο, αν έχετε ήδη ξεκινήσει μπορείτε να αποχωρήσετε, αλλά δεν έχετε δυνατότητα/δικαίωμα να δηλώσετε εκ νέου να παρακολουθήσετε άλλο ΕΠ.
17. [Για επιμορφωτές/τριες] Όταν μου ζητηθεί να δηλώσω διαθεσιμότητα για να αναλάβω επιμορφωτικό έργο, ποια είναι τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσω;
Όταν σας ζητηθεί να δηλώσετε διαθεσιμότητα για να αναλάβετε επιμορφωτικό έργο, δηλώνετε στην πλατφόρμα τη διαθεσιμότητά σας, για όσα από τα διαθέσιμα ΕΠ θέλετε, βάσει των προγραμμάτων που μπορείτε να πραγματοποιήσετε.
Ακολούθως και με βάση τη σειρά κατάταξης που έχετε, γίνεται η κατανομή σας σε τμήματα και εφόσον επιλεγείτε λαμβάνετε σχετική ενημέρωση και το σύνδεσμο του ΕΠ.
Σε περίπτωση που δεν είστε διαθεσιμότητας, δεν χρειάζεται να στείλετε σχετική ενημέρωση.
18. [Για επιμορφωτές] Μπορώ ως επιμορφωτής/τρια να μην να δηλώσω διαθεσιμότητα για να αναλάβω επιμορφωτικό έργο;
Ναι.
19. [Για επιμορφωτές] Μπορώ ως επιμορφωτής/τρια αφού αναλάβω επιμορφωτικό έργο να δηλώσω αδυναμία/παραίτηση;
Μόνο για λόγους ανωτέρας βίας.
20. [Για επιμορφωτές] Υπάρχει σε περίπτωση κωλύματος η δυνατότητα να ακυρώσω μία σύγχρονη συνεδρία;
Ναι. Χρειάζεται ως επιμορφωτής/τρια να ενημερώσετε έγκαιρα τους/τις εκπαιδευτικούς και να μεριμνήσετε για την αναπλήρωσή της.
21. [Για επιμορφωτές] Χρειάζεται άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου για τους επιμορφωτές;
Ισχύει η συνήθης διαδικασία έγκρισης όπου απαιτείται, όπως σε κάθε επιμορφωτική δράση.
22. Μπορεί ένας/μια επιμορφούμενος/η να επιλέξει τον/την επιμορφωτή/τριά του/της;
Όχι. Δεν έχουν σχεδιαστεί τα ΕΠ με αυτή την προσέγγιση.
23. Πού θα βρω πρόσθετες πληροφορίες για το πρόγραμμα επιμόρφωσης; Σε τι διαφέρει από προηγούμενα προγράμματα επιμόρφωσης;
Όλες οι πληροφορίες βρίσκονται στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ: https://www.iep.edu.gr/sub8/.
Το παρόν πρόγραμμα διαφέρει διότι:
- έχει ενιαία δομή 4 ενοτήτων,
- περιλαμβάνει μικροδιδασκαλία & διδακτικό σενάριο,
- είναι πλήρως ευθυγραμμισμένο με τα Νέα Προγράμματα Σπουδών.
- έρχεται να συνδέσει τα Νέα Προγράμματα Σπουδών με σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες σύμφωνα με το πλαίσιο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (Technological, Pedagogical Content Knowledge, TPACK)
Μπορεί συνεπώς να το παρακολουθήσει όποιος/α επιθυμεί, ανεξάρτητα από τις επιμορφώσεις που έχει ήδη ολοκληρώσει.
24. Πού θα απευθυνθώ για τεχνικά ζητήματα;
Για οποιοδήποτε τεχνικό ή λειτουργικό ζήτημα που αφορά την πλατφόρμα e-IEP, το Moodle ή την υποβολή αιτήσεων, μπορείτε να επικοινωνείτε με την υπηρεσία υποστήριξης του ΙΕΠ. https://support.iep.edu.gr/open.php?topicId=12
25. Πού θα απευθυνθώ για απορίες;
Στείλτε το ερώτημά σας μέσω του https://support.iep.edu.gr/open.php?topicId=30. Δεν υποστηρίζεται τηλεφωνική υποστήριξη.
26. Πώς ολοκληρώνω επιτυχώς το ΕΠ;
Προϋποθέσεις επιτυχούς ολοκλήρωσης είναι οι ακόλουθες και πρέπει να ισχύουν σωρευτικά:
Στη σύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση απαιτείται παρακολούθηση τουλάχιστον 20 ωρών εξαιρουμένων των 2 ωρών της έναρξης/λήξης, η οποία πιστοποιείται μέσω παρουσιολογίων και attendance reports όπως αυτά εξάγονται από την πλατφόρμα Microsoft Teams.
Στην ασύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση απαιτείται η επιτυχής ολοκλήρωση των κουίζ που περιλαμβάνονται στις δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης και η υποβολή εκπαιδευτικού σεναρίου το οποίο πρέπει να αξιολογηθεί από τον/την επιμορφωτή/τρια τουλάχιστον ως επαρκές.
Σε περίπτωση που ένα εκπαιδευτικό σενάριο αξιολογηθεί ως μη επαρκές, ο/η επιμορφούμενος/η επανυποβάλλει επικαιροποιημένο σενάριο, εντός ορισθείσας από τον/ην επιμορφωτή/τρια προθεσμίας. Αν αυτό αξιολογηθεί εκ νέου ως μη επαρκές, ο επιμορφούμενος/η δεν ολοκληρώνει επιτυχώς την επιμόρφωση.
Για τη χορήγηση της βεβαίωσης επιτυχούς ολοκλήρωσης απαιτείται επιπλέον η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου αξιολόγησης του/της επιμορφωτή/τριας, καθώς και του ερωτηματολογίου αποτίμησης του επιμορφωτικού προγράμματος.
27. Γιατί ζητείται εκπαιδευτικό σενάριο;
Ζητείται εκπαιδευτικό σενάριο μιας και αποτελεί ένα μέσο διδασκαλίας και εφαρμογής του νέου ΠΣ, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί στη σχολική τάξη. Επιπλέον, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση του ΕΠ.
28. Πόσο καιρό θα είναι ανοικτή η πλατφόρμα δηλώσεων;
Οι δηλώσεις συμμετοχής παραμένουν ανοικτές μέχρι την Πέμπτη 18/12/2025 και ώρα 14:00.
29. Θα δοθεί η δυνατότητα αίτησης σε νέο κύκλο μετά την Πέμπτη 18/12/2025;
Εφόσον, υπάρξει θα ενημερωθείτε μέσω της υπηρεσίας.
