Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία στις 5 και 6 Νοεμβρίου 2025 τα εξ αποστάσεως εργαστήρια με θέμα Το λογοτεχνικό βιβλίο στο σχολείο», τα οποία απευθύνονταν σε Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ60 Νηπιαγωγών και ΠΕ02 Φιλολόγων αντίστοιχα. Τα εργαστήρια σχεδιάστηκαν και πραγματοποιήθηκαν από στελέχη του ΙΕΠ με την καθοδήγηση των κ.κ. Μαρίας Μητσιάκη και Δημήτριου Ζυμπίδη, μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.
Τα εργαστήρια οργανώθηκαν με στόχο να υποστηρίξουν τους Συμβούλους στο έργο τους, παρέχοντας πρακτικές προσεγγίσεις για την αξιοποίηση ολόκληρων λογοτεχνικών έργων στη διδασκαλία. Η επιλογή των βιβλίων Το Αηδόνι» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν για το εργαστήριο των Νηπιαγωγών και Η Τιμή και το Χρήμα» του Κωνσταντίνου Θεοτόκη για τους/τις Φιλολόγους έδωσε την ευκαιρία για ζωντανές συζητήσεις, προτάσεις δραστηριοτήτων και ιδέες που μπορούν να μεταφερθούν στην τάξη.
Οι εισηγητές/τριες του ΙΕΠ παρουσίασαν τρόπους με τους οποίους η λογοτεχνία μπορεί να καλλιεργήσει τη γλωσσική ανάπτυξη, τον κριτικό γραμματισμό και την ενσυναίσθηση, ενισχύοντας παράλληλα τη δημιουργικότητα και τη συνεργατική μάθηση. Η ενεργός συμμετοχή των 63 Συμβούλων Εκπαίδευσης ΠΕ60 Νηπιαγωγών και των 80 Συμβούλων Εκπαίδευσης ΠΕ02 Φιλολόγων την Τετάρτη 5 και την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025 αντίστοιχα, καθώς και ο γόνιμος διάλογος που αναπτύχθηκε, ανέδειξαν τη σημασία της λογοτεχνίας ως δυναμικού, ζωντανού εργαλείου μάθησης, ενός μέσου κατανόησης του κόσμου και της ανθρώπινης εμπειρίας.
Το επιμορφωτικό υλικό που δημιουργήθηκε για τις συναντήσεις θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ https://www.iep.edu.gr/logotechniko-vivlio/, ώστε σε συνδυασμό με τα λογοτεχνικά έργα σε ηχητική μορφή, μέσω της ψηφιακής βιβλιοθήκης του ΥΠΑΙΘΑ (https://evivlio.gov.gr/), να αξιοποιηθούν από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το ΙΕΠ ευχαριστεί θερμά όλους και όλες τους/τις συμμετέχοντες/ουσες για τη συνεργασία και τον ενθουσιασμό τους. Η επιτυχία των εργαστηρίων αποδεικνύει την ανάγκη – αλλά και την επιθυμία – της εκπαιδευτικής κοινότητας να συνεχίσει να φέρνει τα βιβλία στο κέντρο της τάξης.
