PISA 2009

Γενικά στοιχεία

 

Η τέταρτη έρευνα PISA, με εστίαση στον εγγραμματισμό στην Κατανόηση Κειμένου, διεξήχθη το 2009. Η Κατανόηση Κειμένου αποτέλεσε για δεύτερη φορά το κύριο αντικείμενο του PISA παρέχοντας, έτσι, στις συμμετέχουσες χώρες εκτιμήσεις σχετικά με τη διαχρονική μεταβολή των αποτελεσμάτων των εκπαιδευτικών συστημάτων τους στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Στο PISA 2009 συμμετείχαν 75 χώρες (εκ των οποίων 34 χώρες μέλη του ΟΟΣΑ). Από την Ελλάδα πήραν μέρος 184 σχολεία και συνολικά 4.969 μαθητές. Φορέας υλοποίησης και αυτού του PISA στην Ελλάδα ήταν το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (KEE).


Αποτελέσματα του PISA 2009


O βαθμός εγγραμματισμού των συμμετεχόντων μαθητών στο PISA αποτιμάται με βάση τα κλιμακούμενης δυσκολίας επίπεδα των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους, ενώ οι χώρες κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες, ανάλογα με τις επιδόσεις των μαθητών τους:

- Στην πρώτη ομάδα κατατάσσονται οι χώρες με μέση επίδοση υψηλότερη από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ,

- στη δεύτερη ομάδα κατατάσσονται οι χώρες που η μέση επίδοσή τους δε διαφέρει από αυτήν του μέσου όρου των χωρών του ΟΟΣΑ και τέλος

- στην τρίτη ομάδα κατατάσσονται οι χώρες με μέση επίδοση χαμηλότερη από τον  μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ.

Στο PISA 2009 η Ελλάδα κατατάσσεται στην τρίτη ομάδα των χωρών. Οι μέσοι όροι των επιδόσεων των μαθητών σε κάθε γνωστικό αντικείμενο και η κατάταξη της Ελλάδας παρουσιάζονται στον πίνακα που ακολουθεί:

 

Στοιχεία για
την Ελλάδα
Εγγραμματισμός
στην
Κατανόηση Κειμένου
Εγγραμματισμός
στα
Μαθηματικά
Εγγραμματισμός
στις
Φυσικές Επιστήμες
Μέσος όρος επίδοσης 483 466 470
Κατάταξη χώρας 22-37η* 38-40η* 39-41η*
(* Οι χώρες, στις οποίες δεν δίνεται μία συγκεκριμένη θέση κατάταξης αλλά μία ομάδα πιθανών θέσεων, δεν παρουσιάζουν μεταξύ τους στατιστικά σημαντική διαφορά στη μέση βαθμολογία).

 

 

Την έκθεση των αποτελεσμάτων του PISA 2009 μπορείτε να την έχετε στη διάθεσή σας πατώντας εδώ.

Περισσότερα στοιχεία σχετικά με το PISA 2009 μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του PISA/ΟΟΣΑ πατώντας εδώ.