Εκδόσεις Ι.Ε.Π.

Περιοδικό Μέντορας

Περιοδικό Μέντορας

Κρητομυκηναϊκή τέχνη: Η "Μυκηναία", 13ος αι. π.Χ. ΜΕΝΤΟΡΑΣ

   Ο τίτλος του περιοδικού είναι εμπνευσμένος από την Οδύσσεια του Ομήρου. Σε μια από τις μεταμορφώσεις της η Αθηνά, θεά της σοφίας και των επιστημών, προκειμένου να βοηθήσει τον προστατευόμενό της Οδυσσέα να ξανακερδίσει την Ιθάκη του, παρουσιάζεται στον νεαρό και αδύναμο γιο του τον Τηλέμαχο, με τη μορφή του Μέντορα, πιστού πατρικού φίλου, για να τον εμψυχώσει, να τον καθοδηγήσει και να τον συμβουλεύσει (βλ. Λεξικό Δημητράκου, Μέντωρ-ορος : σώφρων φίλος και σύμβουλος και Webster's Dictionary, Mentor: 1.The loyal friend and adviser 2. A teacher or coach).


Mentor front 3d issue14

   Έξι χρόνια μετά την αναστολή της κυκλοφορίας του, ο Μέντορας, το επιστημονικό περιοδικό του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εκδίδεται και πάλι, και μάλιστα σε ψηφιακή μορφή. Το περιοδικό πρωτοκυκλοφόρησε από το τότε Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το 1999, αλλά το 2011 η κυκλοφορία του σταμάτησε. Σήμερα, ανανεωμένο και δυναμικό, φιλοδοξεί να ανταποκριθεί στις προκλήσεις που σηματοδοτούν οι ευρωπαϊκές αλλά και οι διεθνείς τάσεις και πρακτικές στην εκπαίδευση, που ως αναπόσπαστο κομμάτι του κοινωνικού γίγνεσθαι, βρίσκονται σε διαρκή αλληλεπίδραση με την κοινωνία. Το επιστημονικό κύρος, αλλά και η αρτιότητα των άρθρων και ερευνητικών εργασιών που δημοσιεύονται στο περιοδικό εξασφαλίζεται με την αξιοποίηση συστήματος κριτών, που επιλέγονται βάσει αδιαμφισβήτητων και τεκμηριωμένων επιστημονικών προσόντων καθώς και της αναγνωρισμένης εμπειρίας τους.


ΝΕΟ! Μέντορας - Τεύχη 17-18

ΝΕΟ! Μέντορας - Τεύχη 17-18

Μέντορας - Τεύχη 17-18

Προλεγόμενα

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δημοσιεύει το νέο διπλό τεύχος (17-18) του επιστημονικού περιοδικού Μέντορας, παλαιότερη έκδοση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η οποία επανακυκλοφόρησε από το Ι.Ε.Π. σε ψηφιακή μορφή το 2016.
Στο περιοδικό, το οποίο εκδίδεται μία φορά το έτος, φιλοξενούνται πρωτότυπες επιστημονικές εργασίες για εκπαιδευτικά θέματα, καθώς επίσης βιβλιοκρισίες επί επιστημονικών βιβλίων εκπαιδευτικού περιεχομένου. Οι εργασίες μπορεί να είναι πρωτότυπα ερευνητικά ή θεωρητικά άρθρα, τα οποία αναφέρονται σε κριτική επισκόπηση ερευνών για ένα θέμα, σε μια θεωρία ή εφαρμογή. Η εγκυρότητα των δημοσιευόμενων άρθρων διασφαλίζεται με τη διαδικασία της διπλής «τυφλής» κρίσης, καθώς και με την επιλογή κριτών εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας από τον ακαδημαϊκό χώρο.

Στο αρχείο των τευχών του περιοδικού που έχει δημοσιεύσει το Ι.Ε.Π. είναι ήδη διαθέσιμα 3 τεύχη που παρέχουν ανοικτή πρόσβαση στο πλήρες περιεχόμενο 25 ερευνητικών εργασιών. Το παρόν νέο διπλό τεύχος του περιοδικού, αποτέλεσμα του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε από την ακαδημαϊκή και τη σχολική κοινότητα για την υποβολή εργασιών μετά τη σχετική Πρόσκληση, φιλοξενεί συνολικά 19 επιστημονικές εργασίες. Πρόκειται για ερευνητικές και θεωρητικές εργασίες, καθώς και παιδαγωγικές μεθοδολογικές προτάσεις, που άπτονται όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και καλύπτουν ένα ευρύ πεδίο θεματικών περιοχών, όπως θέματα ιστορίας της εκπαίδευσης και διδακτικής της ιστορίας, σχολικής λογοτεχνίας, προγραμμάτων σπουδών διαφόρων γνωστικών αντικειμένων, ψηφιακής εκπαίδευσης, κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης και διοίκησης της εκπαίδευσης. Ευελπιστούμε πως το περιεχόμενο του τεύχους θα ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα των αναγνωστών και αναγνωστριών και θα εμπνεύσει τη δημιουργικότητα στην εκπαιδευτική έρευνα και πράξη.

Ευχαριστούμε θερμά τους/τις συγγραφείς που αποδέχτηκαν την πρόσκλησή μας και συμμετείχαν με το επιστημονικό έργο τους στη συγγραφή του παρόντος τεύχους. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους/τις κριτές που με τη συμβολή τους διασφάλισαν την υψηλή ποιότητα του περιεχομένου. Τέλος, ευχαριστούμε τα μέλη της Συντακτικής Επιτροπής και τους συνεργάτες του Ι.Ε.Π. για την εξαιρετική φροντίδα με την οποία περιέβαλαν την παρούσα έκδοση. Καλή ανάγνωση.

Ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π.

Ιωάννης Αντωνίου

 


Παρουσίαση του τεύχους σε μορφή    


 


 

 

Αρχική 1.Περιοδικές Εκδόσεις Π.Ι. και Ι.Ε.Π. Μέντορας Εκδόσεις Ι.Ε.Π.