Δελτίο Τύπου σχετικά με τη διεξαγωγή της εκδήλωσης «Οι Βιβλιοθήκες ως χώροι μάθησης και υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας-Το παράδειγμα των Δημιουργικών Εργασιών του Γενικού Λυκείου»

 ekdilosi vivliothikes 1

 

 ekdilosi vivliothikes 2

 

 

Το Γραφείο Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Διάλογοι…με την εκπαιδευτική κοινότητα» οργάνωσε σε συνεργασία με το Γενικό Συμβούλιο Βιβλιοθηκών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και την Εθνική βιβλιοθήκη της Ελλάδος εκδήλωση με θέμα :   

 «Οι Βιβλιοθήκες ως χώροι μάθησης και υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας-Το παράδειγμα των Δημιουργικών Εργασιών του Γενικού Λυκείου»,

 Η εκδήλωση πραγματοποήθηκε την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017 στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και συμμετείχαν περισσότεροι από 140 εκπαιδευτικοί και βιβλιοθηκονόμοι.

Στην εκδήλωση απηύθυναν χαιρετισμό ο Πρόεδρος του ΙΕΠ καθηγητής Γεράσιμος Κουζέλης και ο Γενικός Διευθυντής της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος , Δρ. Φίλιππος Τσιμπόγλου.  Ακολούθησε η εισήγηση του κ. Χρήστου Παπαθεοδώρου, καθηγητή του Ιονίου Πανεπιστημίου, με θέμα: «Οι Δημόσιες Βιβλιοθήκες ως χώροι μάθησης και υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας», κατά την οποία ανέλυσε τις έννοιες της πληροφοριακής παιδείας, παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο μαθητοκεντρικό υπόδειγμα, καθώς και προτάσεις για τη χρήση των θεματικών πυλών πληροφόρησης.

Στη συνέχεια, η  Προϊσταμένη του Γραφείου Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων του ΙΕΠ, κα Φέρμελη Γεωργία ανέλυσε τη σημασία των Δημιουργικών Εργασιών  στο Λύκειο.  Οι Δημιουργικές Εργασίες αποτελούν χρήσιμη παιδαγωγική πρακτική για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας στο σχολείο, καλλιεργούν τη συνεργασία, συμβάλλουν στην εξωστρέφεια και την ανταπόκριση του σχολείου στις κοινωνικές προκλήσεις. Η κα Φέρμελη τόνισε τη γενικότερη θετική αποτίμηση για τις Δημιουργικές Εργασίες, όπως καταγράφεται στη σχετική έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΠ.

Ακολούθησε η εισήγηση της κ. Ευγενίας Βασιλακάκη, Βιβλιοθηκονόμου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, στην οποία παρουσίασε τρόπους συνεργασίας του σχολείου με τη Βιβλιοθήκη. Η κα Βασιλακάκη προσδιόρισε με σαφήνεια τον ρόλο του Εκπαιδευτικού και τον ρόλο του Βιβλιοθηκονόμου κατά την προετοιμασία και εκπόνηση των Δημιουργικών Εργασιών, παρουσιάζοντας με εφαρμοσμένα παραδείγματα Δημιουργικών Εργασιών τη χρήση του πληροφοριακού γραμματισμού.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με συζήτηση και συμπεράσματα από τους κ.κ. Γεράσιμο Κουζέλη, Φίλιππο Τσιμπόγλου, Παύλο Χαραμή και Μιχάλη Σφακάκη, οι οποίοι, υπογράμμισαν τη σημασία της συνεργασίας Βιβλιοθηκών και σχολείων για την ευόδωση του κύριου σκοπού των Δημιουργικών Εργασιών που είναι η ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης των μαθητών.

[Το Δελτίο Τύπου σε pdf]

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top