Δελτίο Τύπου για την επιτυχή διεξαγωγή της Διημερίδας "Ένταξη προσφυγοπαίδων έως 15 ετών στην εκπαίδευση: ΔΥΕΠ ↔ Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων και οι πολλαπλοί ρόλοι των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων"

 Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Επιστημονικής Διημερίδας με θέμα «Ένταξη προσφυγοπαίδων έως 15 ετών στην εκπαίδευση: ΔΥΕΠ ↔ Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων και οι πολλαπλοί ρόλοι των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων» που πραγματοποιήθηκε στις 26 και 27 Ιουνίου 2017 στο Μαράσλειο Διδασκαλείο στο πλαίσιο συνεργασίας του ΥΠΠΕΘ (Ομάδας Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης Εκπαίδευσης Προσφύγων) με το ΙΕΠ (Επιστημονική Μονάδα «Μειονοτική, Διαπολιτισμική και Ομογενειακή Εκπαίδευση, Σχολεία Φυλακών»). 

Τις εργασίες της  Διημερίδας χαιρέτισαν εκ μέρους του Υπουργού Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, ο κ. Πανάγος Γεωργόπουλος,  ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής κ. Μιλτιάδης Κλάπας και η Ειδική Γραμματέας «Συντονισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας, και άλλων πόρων» του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Λίλα Κόγου.

Όπως επεσήμανε στην εναρκτήρια ομιλία του ο Πρόεδρος του ΙΕΠ, Καθ. Κ. Γ. Κουζέλης, η θεσμοθέτηση του ρόλου των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) ήταν καθοριστική για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής ένταξης των παιδιών προσφύγων καθώς οι πρωτοβουλίες τους αποτελούν ζωντανό παράδειγμα της θέσης ότι ‘’η ουσία πρέπει να προτάσσεται της διαδικασίας’’, θέση που κατέδειξε ο πρωτεργάτης του εγχειρήματος για την εκπαίδευση προσφύγων, ο Γενικός Γραμματέας ΥΠΠΕΘ κ. Ι. Παντής.  

Στη συνέχεια η κ. Αλεξάνδρα Ανδρούσου, εκπροσωπώντας την Επιστημονική Επιτροπή για την υποστήριξη της εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων, παρουσίασε μέρος της Έκθεσης αποτίμησης του έργου για την ένταξη των παιδιών προσφύγων, τονίζοντας την ιδιαιτερότητα της εκπαίδευσης αυτών των παιδιών, καθώς πρόκειται για παιδιά που όμως έχουν εμπειρίες ενηλίκων.   

Η κ. Γκέλη Αρώνη, Συντονίστρια της Ομάδας Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης Εκπαίδευσης Προσφύγων, υπογράμμισε τη συμβολή των ΣΕΠ οι οποίοι ενήργησαν ως πραγματικοί εκπαιδευτικοί λειτουργοί κάτω από αντίξοες συνθήκες.
Η πρώτη μέρα των εργασιών της Διημερίδας ολοκληρώθηκε με τέσσερις εισηγήσεις ΣΕΠ που κάλυπταν τέσσερις τους ακόλουθους θεματικούς άξονες: α) Υποστήριξη της λειτουργίας των Δομών  Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων, β) Εποπτεία, οργάνωση και υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων εντός των Κέντρων Φιλοξενίας Προσφύγων, γ) Επικοινωνία με γονείς μαθητριών/των και δ) Δράσεις ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας.
Στη διάρκεια της Διημερίδας οι Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων εργάστηκαν σε κλειστές συναντήσεις εργασίας προκειμένου να διατυπώσουν προτάσεις για την καλύτερη οργάνωση του ρόλου του ΣΕΠ.

Κατά τη δεύτερη μέρα εργασιών της Διημερίδας πραγματοποιήθηκαν τρεις παράλληλες συνεδρίες στις οποίες οι ΣΕΠ παρουσίασαν τα διλήμματα και τις πρωτοβουλίες τους, τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν αλλά και τις μικρές ή μεγάλες επιτυχίες που δικαίωσαν την επιλογή τους να αναλάβουν αυτόν τον πρωτόγνωρο ρόλο. Κοινός τόπος των εισηγήσεων ήταν η αναγκαιότητα συνεργασίας, θέμα που ανέπτυξε και η κ. Εύη Τρούκη, Συντονίστρια της Επιστημονικής Μονάδας «Μειονοτική, Διαπολιτισμική και Ομογενειακή Εκπαίδευση, Σχολεία Φυλακών») του ΙΕΠ, τονίζοντας ότι η εδραίωση κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των εμπλεκομένων και η διασύνδεση των πληροφοριών είναι κλειδί στην άμεση κινητοποίηση της πολιτείας για την επιστροφή των παιδιών στη σχολική κανονικότητα. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάστηκε με τη μορφή συζήτησης στρογγυλής τραπέζης το δίκτυο συνεργασίας που αναπτύχθηκε για την υποστήριξη των παιδιών που φιλοξενούνται στο ΚΦΠ Σκαραμαγκά.

Στη συζήτηση συμμετείχαν ο κ. Ασβεστάς, Σχολικός Σύμβουλος Α/θμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας, Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων της περιφέρειάς του στις οποίες λειτούργησαν ΔΥΕΠ,  εκπαιδευτικοί των ΔΥΕΠ της Γ΄ Αθήνας, οι ΣΕΠ Σκαραμαγκά κ. Γκαλίνα Αλτουχόβα, Ευφροσύνη Μπάρλα και Δημήτρης Κουκουλάρης και εκπρόσωποι του Συνηγόρου του Παιδιού.

Στη συνέχεια ο Αν. Γενικός Γραμματέας ΥΠΠΕΘ, κ. Γ. Αγγελόπουλος, τόνισε ότι η χρονιά που έρχεται θα είναι μια χρονιά ένταξης και επαναφοράς στην κανονικότητα για τα παιδιά, καθώς το ΥΠΠΕΘ είναι σε θέση να κεφαλαιοποιήσει την εμπειρία της χρονιάς που πέρασε με ευρύτερο στόχο την ένταξη των παιδιών προσφύγων στο πρωινό πρόγραμμα μέσω Τάξεων Υποδοχής, όπου αυτό είναι εφικτό.


Τις εργασίες της Διημερίδας έκλεισε ο Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ, κ. Π. Χαραμής, εξαίροντας τον ρόλο των ΣΕΠ και λέγοντας ότι «θα πρέπει να αποδώσουμε δημόσιο πρέποντα έπαινο σε καθέναν και καθεμία από τους ΣΕΠ που είχαν αυτόν τον τόσο σημαντικό και πρωταγωνιστικό ρόλο».
Τη Διημερίδα παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί, στελέχη της εκπαίδευσης, στελέχη Υπουργείων και φορέων καθώς και ειδικοί επιστήμονες.
Το ΙΕΠ θα ήθελε να ευχαριστήσει όλους τους εκπαιδευτικούς-Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων που με τις εισηγήσεις τους και τις τοποθετήσεις τους παρουσίασαν τις πολλαπλές διαστάσεις της εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων και συνέβαλαν ουσιαστικά στη διατύπωση συμπερασμάτων και προτάσεων.

2017 06 30 dt dihmerida dyep1

2017 06 30 dt dihmerida dyep2

2017 06 30 dt dihmerida dyep3

2017 06 30 dt dihmerida dyep4

2017 06 30 dt dihmerida dyep5

[To Δελτίο Τύπου σε pdf]

 

 

map 1a

 

Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
με τους παρακάτω τρόπους:

Μπορείτε να υποβάλετε τις παρατηρήσεις σας στην ομάδα υλοποίησης του site μέσω του email: website[at]iep.edu.gr

Top